یک خدای یونان باستان لطفا … | منو نویسی برای کافه ها از ده میلیون تا ۱۰۰ میلیون!

تبلیغات بنری


تینو – سحر جعفریان عصر: هر گوشه از منوی مقوا برای جیب برخی افراد خوشمزه، ظریف، خیره کننده و کمی گران به نظر می رسد. هر مشتری تشنه و گرسنه ای که منو می گیرد با دقت بالا و پایین آن را اسکن می کند. اگرچه زبان اکثر مشتریان به دلیل سختی تلفظ نوشیدنی ها و غذاهای ذکر شده و ناشناخته در منو لکنت دارد و یخ می زند، اما واضح است که آنها عاشق هدر و ظاهر منو شده اند. و شاید بیشتر از آن، یک سری نام های متمایز، آراسته، بلند، خارجی یا غیرفارسی، پشت سر هم در حروف و هجاهای بی صدا برخی از نوشیدنی ها و غذاهای موجود در منو. اگر این اتفاق بیفتد، برخی از مدیران و کارمندان کافه ها و رستوران ها از طراح این گونه منوهای متمایز درخواست می کنند. طراحانی که در زمینه هایی مانند علوم تغذیه، آشپزی بین المللی، سرآشپزها، محققان مواد غذایی، طعم سازان، باریستاها، مدیریت بازرگانی تحصیل کرده اند یا علاقه مند و خلاق هستند. به دلیل این تجربه یا خلاقیت، آنها را “فهرست نویس” می نامند. این صاحبان جدید حرفه طراحی منو با شهریه میلیونی اصول ویرایش منو را فرا می گیرند و اگر خود را خوب نشان دهند دیری نمی گذرد که در ازای آن 10 یا حتی 100 میلیون تومان می گیرند. برای راه اندازی بازار و لیست های انحصاری.

آثار؛ برای من بنویس!

معده همیشه در خرج کردن پول در هر روز حرف اول را می زند. کم نیستند کسانی که در کودکی و جوانی علاوه بر پرورش رویای هوانوردی و پزشکی در سر، شوق و شوق مدیریت کافه، رستوران و حتی سرآشپز را نیز در دل دارند. برخی از آنها این اشتیاق را به پشتکار، تحصیل و سرمایه و سبک و روشی که دوست داشتند و می‌توانستند از مشتریان کافه‌ها و رستوران‌هایشان استقبال کنند، پیوند می‌دادند. اما برخی دیگر به دلایل مختلف از شور و اشتیاق خود معذور شدند و البته کسانی که معذور بودند چندان عذر آنها را نپذیرفتند. تعداد کمی از آنها، و شاید یک روز یا یک شب، اینگونه با خود گفتند: «من کافه یا رستورانی ندارم، آنها به سایت های کاریابی و تبلیغات سر زدند: «نوشتن منو از آنجا یاد بده صفر تا صد در 30 ساعت»، «دوره های مهندسی منوی آنلاین برای کافه ها و رستوران ها»، «بازاریابی کافه و رستوران با منونویسی»، «با حرفه ای ترین سرآشپز کشور یاد بگیرید که چگونه منو بنویسید در حین دریافت گواهینامه به هر دو زبان، یک منو به هر سبکی بنویسید.”

نوشیدنی خدایان یونان باستان و آناتومی سر

گارسون منوی دیجیتالی را روی میز چوبی در مقابل مشتریان دختر و پسر جوان قرار می دهد. طولی نمی کشد که پس از اسکن کد QR منو، منوی نوشیدنی ها را به پایین اسکرول می کنند. هر دو از سبک نوشیدنی ها و اصطلاحات منو شگفت زده شدند. مخصوصاً وقتی به کمانی نگاه می کنند که در مقابل نام جاه طلبانه هر نوشیدنی با عنوان “آناتومی و نژاد این سر” باز و بسته می شود و به منظور معرفی مواد مخصوص آن نوشیدنی… آناتومی! پسر کوچولو طاقت نیاورد: “نژاد و آناتومی، برای آدم نیست؟ چرا اینجا به نوشیدنی ها نسبت می دهی!؟ مثلاً این چه نوشیدنی است که انگار اسم خدایان یونان باستان را گذاشته ای؟” روی آن… آنسونیوس؟ متصدی بار که به دلیل موقعیت جغرافیایی و وسعت مشتریان کافه، به ندرت با افرادی مواجه می شود که از منو آنقدر شگفت زده شوند: «اول، کیفیت قهوه مهم است که بومی آفریقا باشد یا اروپا… آناتومی هر نوشیدنی دقیقاً به شما می گوید که از چه چیزی لذت می برید … نوشیدنی Ansonios به همین نام است زیرا بر پایه انیسون است که یک گیاه یونانی است … علاوه بر این، منوی کافه ما یکی از معروف ترین منوهای نوشته شده توسط نویسنده کشور، دختر و پسر کوچک فقط می گویند “جلال خلیق” و قهوه “مزرعه مجردی” سفارش می دهند.

مارک اصلی و لیست

مهر روی گواهی نوشتن منوی آنها هنوز خشک نشده بود که یک کافه به سبک ویکتوریایی و منوی فست فود برای یکی از دوستانشان طراحی کردند. حمیرا و حمید خواهر و برادر هستند و پیش از آن پیش بند باریستا را به گردن و کمر می بستند. تا اینکه یک روز به پیشنهاد حمیرا به یک آموزشگاه آشپزی معروف دنیا رفتند تا دوره ای هیجان انگیز به نام «دست خط» را بگذرانند. هر کدام از آنها 17 میلیون و 500 هزار تومان برای یک دوره 8 جلسه ای پرداختند تا بر اساس مفهوم کافه یا رستوران، نحوه برخورد مشتریانی که به آنجا می آیند و به آنجا می روند با توجه به رویکرد اقتصادی، فرهنگی یا سلامت کافه داران کافه داران، با سبک غذایی برخورد کنند. این کافه یا آنها به فکر رستوران، فروش منو یا تهیه آن هستند. این اولین منویی است که آنها گردآوری و تنظیم کرده‌اند، بنابراین Humaira تلاش کرده خلاق باشد: بشقاب برند شامل غذاهای پخته شده با غذاهای مارک‌های معروف و بشقاب اصلی است که هر یک از مواد مغذی آن از منبع اصلی خود تهیه می‌شود. مانند غذای ماکارونی بلوبری که توت آن از ترکیه می آید یا یک غذای کالری که کالری دریافتی دقیق مواد مغذی آن در منو ثبت شده است.

خدای یونان باستان لطفا... | منو نویسی برای کافه ها از ده میلیون تا 100 میلیون!

لیست باید شخصی باشد!

سرآشپزهای یکی از معروف ترین و شلوغ ترین فست فودهای پایتخت به سرعت سفارشات مشتریان را آماده می کنند: 4 بشقاب کربونارا باس زغالی، یک کاسه متوسط ​​سالاد استوایی و 2 ساندویچ کوچک خاویار مدیترانه ای و خاویار بلوگا. یونس، بزرگ ترین آنها: «غذا در زمان ما به بو و مزه اش لذیذ و خوش طعم بود، نه به اسم و رسم این جور اسم ها و رسم های عجیب زبان را می بندد… این کاربونارا را ببینید. این ماکارونی خاص با تعداد انگشت شماری از ادویه جات و ادویه جات است، به قدری که در گوشه ای از پیشخوان روستیک، چندین باریستا نوشیدنی های سرد و گرم را آماده می کنند منوی کافه در مشغول نگه داشتن سر آنها موثر است: «موهیتوهای کوبایی و دتاکس واتر فقط اسم نیستند. اگر این آیتم ها اقلام واقعی و تخصصی باشند و طبق منوی نویس ما به منو شخصیت اضافه کنند، می توانند مشتریان را مانند یک بازی هیجان انگیز سلیقه ای سرگرم کرده و به چالش بکشند. حال برخی از اسامی در لیست ها مانند دیلمنوش دیلمباران یا چای کم شیرین خون و غیره بیشتر مفرح و خنده دار هستند نه علمی و برگرفته از علم تغذیه.

آموزش نوشتن لیست با توجه به شرایط مشتری

این در حالی است که بازار معلمان منو نویسی که تبلیغات آنها در فضای مجازی و محیط های عمومی به وفور دیده می شود، داغ است چرا که از 5 تا 50 میلیون تومان شهریه دریافت می کنند. برخی از آنها تخصص و تجربه را در چنته دارند، بنابراین عبارات تبلیغاتی آنها به واقعیت نزدیکتر است: “منو بر اساس محصولات تایید شده و تایید شده بنویسید.” در مقابل آنها، مربیان دیگر با عبارات تبلیغاتی به صف می شوند: «معمار منو برای یک کافه و رستوران لوکس شوید»، «آموزش نوشتن منو برای مشتری» یا «آموزش نوشتن منو به سبک ویکتوریایی، گرمسیری، سبک رمانتیک و فانتزی برای کافه ها، کافه ها، کافه ها و کتاب فروشی ها، محمود علاوه بر سال ها دم کردن و برشته کردن انواع قهوه، کاپینگ و میکس و البته گذراندن دوره های آموزشی از باریستا تا بارمن و پختن فینگر فود در مهمانی ها. همچنین اخیراً گواهینامه بین المللی خود را در زمینه منونویسی دریافت کرده است: «حرفه و تجربه تقریباً جدید است. اگر بخواهیم حرفه ای آن را دنبال کنیم ممکن است کمی گران تمام شود، اما اگر زرنگ باشیم و آن را پیاده کنیم، با نوشتن هر لیست، هزینه های هنگفتی که صرف کرده ایم چندین برابر جبران می شود. مثلا فهرست هایی می نویسیم که هر کدام حاوی ده ها میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: تفریح ​​در کافه ها و رستوران های مجلل

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *