رونمایی از شهاب‌سنگ ۱۰۰ کیلویی در برج آزادی تهران + عکس و جزئیات

تبلیغات بنری


به گزارش سایت تینو، موزه شهاب سنگ امروز پنجشنبه 5 مهرماه به مناسبت سالروز تاسیس برج آزادی میزبان رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی ایران بود. وزن این شهاب سنگ 100 کیلوگرم است و در موزه شهاب سنگ برج آزادی نگهداری می شود. موزه ای که 8 سال پیش افتتاح شد و حاوی 1200 قطعه شهاب سنگ است.

شهاب سنگ ها از انواع آهنی، سنگی، آهنی و سنگی هستند و این شهاب سنگ از نوع آهنی است.

شهاب سنگ های آهنی در هسته سیارک های دگرگون شده تشکیل می شوند. سیارک هایی که ذوب شده و حالت اولیه خود را تغییر داده اند سیارک های دگرگونی نامیده می شوند. وقتی این سیارک ها ذوب می شوند، آهن و نیکل موجود در آنها در مرکز سیارک ته نشین می شود.

زمین نیز یک سیاره است و هسته آن از آهن و نیکل ساخته شده است اگر روزی زمین با سیاره دیگری برخورد کند، متلاشی می شود و تمام قطعات هسته و پوسته آن در فضا پراکنده می شود.

شهاب سنگ های سنگی و آهنی نیز به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول پالازیت و دسته دوم مزوسیدیت است که معروف ترین شهاب سنگ ایرانی و تاریخی از این نوع است.

شهاب سنگ های سنگی نیز به دو نوع کندریت و آکندریت تقسیم می شوند. شهاب‌سنگ‌های کندریتی شهاب‌سنگ‌هایی هستند که از دانه‌های کوچکی به نام کندریت تشکیل شده‌اند که از این رو کندریت نامیده می‌شود. اندازه این دانه های کوچک گاهی از نیم میلی متر تا چند سانتی متر متغیر است.

شهاب‌سنگ‌های آکندریتی بر اساس ترکیب و عناصر داخلی به چند گروه خاص از جمله آکندریت قمری و آکندریت مریخی طبقه‌بندی می‌شوند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *