فلسطینی که فیلم زنده سوختنش منتشر شد، کیست؟ | تصویر

تبلیغات بنری


گروه دیپلماسی – تینو: حمله رژیم صهیونیستی به خیمه های آوارگان فلسطینی در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی و پخش فیلم آتش زدن خیمه ها واکنش های گسترده ای را در پی داشت. آنچه خشم جامعه جهانی را بیش از پیش برانگیخت انتشار ویدئویی از زنده زنده سوزاندن یک فلسطینی در آتش حملات اشغالگران در دیرالبلاح بود.

روزنامه فلسطین کرونیکل هویت این آواره فلسطینی را فاش کرد و نوشت: فردی که فیلم زنده زنده سوزاندن وی خشم جامعه جهانی را برانگیخت شعبان الدالو 19 ساله دانشجوی مهندسی نرم افزار دانشگاه الازهر است. . شعبان که از مهر 1392 تا زمان شهادت 5 بار آواره شد، از حافظان قرآن کریم بود.

این فلسطینی به همراه پدر و مادر و چهار برادرش در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح در شمال غزه در چادر زندگی می کرد. در حمله چند روز پیش شعبان الدلو و مادرش ام شعبان 37 ساله به شهادت رسیدند.

عمر سلیمان محقق فلسطینی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نامش شعبان است. او مورد محبت خانواده و دوستانش بود و حافظ قرآن بود.

یکی دیگر از کاربران X نوشت: «شعبان زیادی در غزه».

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از 7 اکتبر 2023 تاکنون 42 هزار و 289 فلسطینی شهید و تعداد مجروحان به 98 هزار و 684 نفر رسیده است.

بیش از 10 هزار نفر همچنان در زیر آوار در مناطق مختلف نوار غزه مفقود هستند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *