عراقچی با پادشاه دیدار کرد | جزئیات آخرین رایزنی ها در اردن

تبلیغات بنری


به گزارش تارنمای تینو، آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه، 4 مهر) با ملک عبدالله بن الحسین، پادشاه اردن دیدار و درباره مهمترین مسائل و تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

عراقچی پیش از این دیدار با همتای اردنی خود دیدار و دیدگاه ها و مواضع ایران را در خصوص تحولات غزه و لبنان بیان کرد.

عراقچی در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی، قطر، عراق و عمان سفر کرد و گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. دیدگاه با ایران مقامات ارشد این کشورها.

این هفتمین مقصد سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه در راستای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای توقف جنگ غزه و لبنان در هفته‌های اخیر است.

وزرای خارجه ایران و اردن بر توقف جنایات صهیونیست ها تاکید کردند

وی همچنین با آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در دور جدید دیپلماسی فشرده منطقه ای در دو هفته گذشته به اردن سفر کرده بود، دیدار و با ایمن صفدی معاون نخست وزیر و الهاشمی وزیر امور خارجه گفت وگو کرد. پادشاهی اردن.

در این دیدار، منافع دو طرف در روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عراقچی با بررسی وضعیت بحرانی منطقه بر اثر تداوم نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده این رژیم به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای منطقه برای توقف ماشین جنگی تاکید کرد. رژیم اشغالگر جلوگیری از گسترش جنگ و حفظ ثبات و امنیت منطقه. وی بر منافع کشورهای منطقه تاکید کرد.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن با ابراز نگرانی عمیق از وخامت اوضاع امنیتی در منطقه، بر موضع کشورش در خصوص لزوم توقف کشتار مردم بیگناه در فلسطین و لبنان و همچنین توقف تجاوز به اسرائیل تاکید کرد. لبنان و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه.

دو طرف همچنین بر اهمیت بسیج کشورهای منطقه و جامعه بین المللی برای کمک به پناهندگان غزه، لبنان و سوریه تاکید کردند.

وی در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی تشدید جنایات و حملات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را منتشر کرد.

سخنگوی رسمی آژانس دیپلماسی خاطرنشان کرد: بر لزوم توقف جنایات و حملات اسرائیل به منظور حفظ صلح در منطقه تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ این هفتمین مقصد از سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه در راستای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای توقف جنگ غزه و لبنان است.

عراقچی پیش از این در چارچوب رایزنی های منطقه ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش های انجام شده برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی، قطر، عراق و سلطان نشین عمان سفر و تبادل نظر و تبادل نظر کرد. نظرات با مقامات ارشد مقامات آن کشورها

پیش از این وزیر امور خارجه اردن در ماه اوت به تهران سفر کرده بود و عملیات یک ساله صادق را پذیرفته بود. وی گفت که حامل پیامی از سوی رژیم صهیونیستی نیست و هدف اولیه از سفرش حل و فصل اختلافات ایران و اردن به گونه ای است که منافع مشترک را تضمین کند. وی اولین گام برای جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه را توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *