به گزارش خبرگزاری تینو از تینو، از صبح امروز به دلیل خرابی گسترده سامانه و ضعف مدیریت در سالن السلام فرودگاه امام خمینی (ره) و شعبه بانک ملی، بسیاری از مسافران و زائران عمره در فرودگاه العالم سرگردان شدند. -سالن سلام فرودگاه امام خمینی.
مشاهدات حاکی از آن است که تعداد زیادی از مسافران و زائران هنگام پرداخت ارز نتوانسته اند ارز خود را دریافت کنند.
یکی از مسافران گفت: برای ادای حج عمره به فرودگاه امام خمینی رسیدیم. سیستم ها از کار افتاده و در حین دریافت پول ارز نمی دهند.
وی با تایید اینکه در باجه بانک ملی تنها یک نفر حضور داشت و پاسخی دریافت نکرد، ادامه داد: یک سری پروازها از زمان برخاستن بیشتر شد و شرکت هواپیمایی گفت که من پرواز می کنم و برایم مهم نیست که دلار دریافت کنم یا نه. . نه مردم اعتراض زیادی دارند و هیچ مقام مسئولی وجود ندارد.
این زائر عمره نیز تایید کرد: تمامی سامانه ها و باجه های ارز خاموش است و بسیاری از مسافران و زائران مسن در صف انتظار برای دریافت ارز هستند اما هیچکس پاسخگو نیست.
پیگیریهای بانک مرکزی و بانک ملی در خصوص علت این مشکل هنوز به نتیجه نرسیده است، اما انتظار میرود مسوولان بانک مرکزی مسوولیت علت اختلال و سرگردانی بانک را بر عهده بگیرند. مردم
بانک مرکزی مسئول اخلال در سامانه ارز مسافرتی است
مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام، نقص سیستم پرداخت ارزی را ربطی به شهر فرودگاهی اعلام کرد و گفت: مشکل، نبود شیفت شب در بانک مرکزی است.
اهورا محمدی در خصوص اختلالی که در پرداخت ارز به مسافران در فرودگاه امام رخ داده است، گفت: طبق پیگیری های انجام شده چندین شب است که سامانه بین ساعت 4 تا 4:30 بامداد ارور می دهد و این مشکل وجود دارد. دوباره حوالی ساعت 7:00 صبح تصحیح کنید.
وی ادامه داد: از بانک ملی، سامانه الکترونیک و … استعلام گرفتیم و همه گفتند: وی افزود: مشکلی در سامانه وجود ندارد و در این زمینه جلساتی با بانک ملی و گذرنامه برگزار کردیم اما به نتیجه ای نرسیدیم.
آل محمدی افزود: یکی از مشکلات این اداره کل این است که معاونت فناوری اطلاعات در بانک مرکزی شیفت شب ندارد و امروز جلسه ای با بانک مرکزی برای حل این مشکل برگزار می کنیم.
مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تایید اینکه موضوع اختلال در سیستم پرداخت ارزی مسافران ربطی به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ندارد، گفت: