به گزارش تینو، مهندسان مهندسی برق برای ساخت این پراید برقی از مدلی از سال 86 استفاده کردند. آنها می گویند تبدیل پیشرانه از بنزینی به برقی کار آسانی نبود، اما در نهایت توانستند یک موتور الکتریکی 107 اسب بخاری و دو باتری 10 کیلووات ساعتی را در خودرو قرار دهند که می تواند تا 120 مایل را طی کند (193). کیلومتر) با یک بار شارژ.
شتاب 0 تا 100 کیلومتر با موتور الکتریکی کمی بهبود یافت و از حدود 12 ثانیه به حدود هشت ثانیه افزایش یافت. همچنین تلاش شده تا تجربه رانندگی خودرو تا حد امکان شبیه به مدل بنزینی باشد.
ظاهر خودرو تغییری نکرده است. فناوری الکتروژنیک تنها رنگ خودرو را از آبی به سفید مرواریدی تغییر داد، رنگی که کیا برای مدل های جدید برقی خود معرفی کرد. تودوزی این خودرو شبیه به مدل اسپرت برقی EV6 تزئین شده است.
کیا کار خود را هشتاد سال پیش با ساخت دوچرخه آغاز کرد و بعداً شروع به تولید موتورسیکلت هوندا کرد. تولید خودرو در این کارخانه از اوایل دهه 1960 با تولید وانت مزدا آغاز شد. پراید یکی از اولین مدل هایی بود که کیا به بازارهای جهانی از جمله بازار بریتانیا معرفی کرد.
پراید حاصل همکاری کارخانه های فورد و مزدا است. این خودرو در سال 1365 توسط مزدا طراحی و تولید شد و در آن زمان فورد سهامدار مزدا بود و خودرو با نام های فورد فستیوا و مزدا 121 به فروش می رسید و کیا نیز آن را تحت لیسانس با نام پراید تولید می کرد.
پراید در سال ۱۳۷۲ وارد بازار ایران شد و نزدیک به سی سال است که مدل های مختلفی در کارخانه سایپا تولید می شود. کامیونی بر اساس این خودرو با نام 151 همچنان در حال تولید است.
کیا می گوید مدل برقی پراید تنها یک دستگاه است و برای نمایش ساخته شده است و قصد فروش این مدل را ندارد. کارخانه کره ای نیز تایید کرد که این پروژه هیچ ارتباطی با برنامه های این شرکت برای عرضه مدل های جدید ندارد.