این شرکت چینی رقیب استارلینک است | پرتاب ۱۰ ماهواره برای ارائه اینترنت

تبلیغات بنری


تینو – یکتا فراهانی: ماهواره‌های LEO PNT تنها در چند صد کیلومتری زمین می‌چرخند و اکنون نوید طیف گسترده‌ای از مزایای اجتماعی و تجاری مانند اتصال مطمئن‌تر، ارائه خدمات در مکان‌های روستایی برای ارتباطات حیاتی و خدمات موقعیت‌یابی اضطراری، و نفوذ سیگنال در داخل خانه را می‌دهند.

ارتباطات ماهواره ای LEO در مقیاس جهانی

Geespace می گوید این اولین بار است که یک شرکت چینی ارتباطات ماهواره ای LEO را در مقیاس جهانی ارائه می دهد.
این شرکت با حمایت خودروساز جیلی اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح خود برای تشکیل صورت فلکی بزرگ که معادل چینی Starlink خواهد بود، سومین دسته از ماهواره ها را به فضا پرتاب خواهد کرد. اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک است، او آن را دور انداخت.

90 درصد از زمین را پوشش می دهد

Geespace در بیانیه ای اعلام کرد: ماهواره های مدار پایین زمین (LEO) از مرکز پرتاب ماهواره تایوان واقع در شمال استان Shaanxi به فضا پرتاب شدند.
طبق گزارش Geo.tv، ماهواره‌های LEO معمولاً در ارتفاعات بین 300 تا 2000 کیلومتری (186-1243 مایلی) بالاتر از سطح زمین کار می‌کنند و این مزیت را دارند که ارزان‌تر و کارآمدتر از ماهواره‌های موجود در مدارهای بالاتر هستند.

با پرتاب اخیر، این صورت فلکی اکنون شامل 30 ماهواره است که 90 درصد زمین را با خدمات ارتباطی 24 ساعته پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید:

حقیقت و دروغ اینترنت ماهواره ای در ایران

تصاویر جدید تلسکوپ فضایی از کهکشان مسیه ۶۶

پرتاب 20 ماهواره

Geespace می گوید در واقع این اولین بار است که یک شرکت هواپیمایی تجاری چینی ارتباطات ماهواره ای LEO را در مقیاس جهانی ارائه می دهد.

گروه فناوری جیلی در سال 2018 شرکت خودروسازی Geespace را برای تحقیق، پرتاب و بهره برداری از ماهواره های مدار پایین تاسیس کرد.

Geespace برای اولین بار 20 ماهواره خود را در دو پرتاب جداگانه در سال 2022 و اوایل سال جاری در مدار قرار داد.

ساخت 6000 ماهواره LEO

این شرکت گفت که قصد دارد یک صورت فلکی متشکل از 6000 ماهواره ایجاد کند LEO را برای ارائه پهنای باند جهانی ساخت و این صورت فلکی را معادل خود چین از Starlink توصیف کرد.

البته استارلینک اسپیس ایکس یک صورت فلکی پهن باند تجاری در حال رشد از حدود 5500 ماهواره در فضا است که توسط مصرف کنندگان، مشاغل و سازمان های دولتی استفاده می شود.
Starlink ده ها هزار کاربر در ایالات متحده دارد و قصد دارد ده ها هزار ماهواره را به سیستم خود اضافه کند که بزرگترین در نوع خود است.

این شرکت چینی با پرتاب 10 ماهواره برای ارائه خدمات اینترنتی با استارلینک رقابت می کند

72 ماهواره را در مدار قرار دهید

پرتاب ماهواره Geespace بخشی از مرحله اول ساخت این صورت فلکی است که هدف آن قرار دادن 72 ماهواره در مدار تا پایان سال 2025 برای خدمات رسانی به بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان است.

فاز دوم 264 ماهواره مخابراتی سیار و فاز سوم 5676 ماهواره پرسرعت پهنای باند اضافه خواهد شد.

Geespace یکی از بسیاری از شرکت های چینی است که امیدوار است با Starlink رقابت کند.

صورت فلکی هزار بادبان

ماه گذشته، فناوری ماهواره ای اسپیس کام شانگهای (SSST) مجموعه ای از ماهواره های LEO را از تایوان برای “صورت فلکی هزار بادبان” که به پروژه G60 Starlink نیز معروف است، پرتاب کرد. طبیعتاً هدف برنامه SSST پرتاب 108 ماهواره است.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *