کدام جمهوری‌خواهان از ترامپ حمایت نمی‌کنند؟

تبلیغات بنری


گروه دیپلماسی – تینو: مایک پنس، معاون اول سابق رئیس جمهور آمریکا از خروج جو بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 استقبال کرد که نشان از حمایت ضمنی وی از دموکرات ها داشت و با واکنش های گسترده ای در فضای سیاسی آمریکا مواجه شد.

مایک پنس در دوران ریاست جمهوری خود به مدت 4 سال معاون رئیس جمهور دونالد ترامپ بود و زمانی که علیرغم اصرار ترامپ از رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 خودداری کرد، مشکلات جدی بین او و حزب جمهوری خواه به وجود آمد. معاون سابق رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد که از هیچ یک از دو نامزد حزب جمهوری خواه پس از اینکه در مراحل اولیه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2024 به موفقیت بزرگی دست نیافت و از رقابت کنار کشید، حمایت نخواهد کرد. اما این تنها پنس نیست که در حمایت از ترامپ مردد است، جمهوری خواهان دیگری نیز هستند که تاکنون از حمایت از رئیس جمهور جنجالی سابق خودداری کرده اند:

میت رامنی، سناتور جمهوری خواه ایالت یوتا در مصاحبه با CNN به صراحت اعلام کرد که به هیچ وجه از ترامپ در انتخابات 2024 حمایت نخواهد کرد. رامنی سیاست های ترامپ و شخصیت عجیب و غریب ترامپ را دلیلی برای این عدم حمایت ذکر کرده است.

جمهوری خواهانی که از ترامپ حمایت نمی کنند چه کسانی هستند؟

دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (جورج دبلیو بوش) مانند دخترش لیز چنی که یک سیاستمدار جمهوری خواه نیز هست، بارها از ترامپ انتقاد کرده و اعلام کرده که از او حمایت نمی کند. چنی پا را فراتر گذاشت و در مصاحبه ای گفت: «در تاریخ 246 ساله آمریکا، هرگز فردی مانند دونالد ترامپ تهدیدی برای جمهوری ما نبوده است.»

جمهوری خواهانی که از ترامپ حمایت نمی کنند چه کسانی هستند؟

پل رایان که در دولت قبلی ترامپ به مدت دو سال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود، معتقد است که ترامپ یک سیاستمدار محافظه کار نیست، بلکه یک خودشیفته اقتدارگرا است. رایان که به مدت دو دهه سناتور ایالت ویسکانسین بود، در مصاحبه ای با یاهو فایننس گفت: شخصیت برای من بسیار مهم است و ترامپ شخصیتی دارد که برای یک سیاستمدار محافظه کار مناسب نیست.

جمهوری خواهانی که از ترامپ حمایت نمی کنند چه کسانی هستند؟

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی که در سال های 2016 و 2024 کاندیدای ریاست جمهوری بود، گفت که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به ترامپ رای دهد و البته تاکید کرد که حمایت نکردن از ترامپ به این معنا نیست او از نامزد حزب دمکرات در این انتخابات حمایت می کند.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *