رقابت ۵۰ تولیدکننده برای انتخاب اسباب بازی برتر | ۲۰۰۰ محصول به جشنواره ملی اسباب بازی می‌آید

تبلیغات بنری


برای اطلاع رسانی شهروندی آنلاین، نهمین جشنواره ملی اسباب بازی ایران امسال با شعار «بازی، تمرین و زندگی» از 4 تا 19 آذرماه در کانون فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجابی تهران برگزار می شود. نشست خبری این جشنواره با حضور حامد مهقتی رئیس کانون پرورش فکری، لیلا بابایی دبیر جشنواره اسباب بازی، محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید این کانون و احسان منشی برگزار شد. . رئیس اتحادیه تولید اسباب بازی و نمایندگان مطبوعات عمومی در مرکز خلاقیت های هنری کانون.

در ابتدای این جلسه مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در جلسه گذشته به عنوان رئیس شورای کنترل اسباب بازی حضور داشت به تشریح وظایف شورا در موضوع پرداخت. نظارت و مساعدت در صنعت اسباب بازی گفت: هماهنگی در زمینه همکاری، ترویج و کنترل در اولویت است و هیئت کنترل اسباب بازی بخش عمده ای از فعالیت های خود را در این راستا هدایت کرده است. حامد شلگتی با اشاره به حضور 120 تولیدکننده داخلی با بیش از 2000 محصول در نهمین جشنواره ملی اسباب بازی ایران، افزود: اولین بخش جشنواره اسباب بازی به نمایشگاه و فروشگاه اسباب بازی اختصاص دارد. در قسمت دوم نمایشگاهی از بازی ها و اسباب بازی های تبلیغاتی برگزار می کنیم که به منظور ترویج استفاده از اسباب بازی برگزار می شود. همچنین در این جشنواره همایش های علمی بازی ها به ریاست دانشگاه سورایی برگزار می شود.

  • مرکز نقش هماهنگ کننده دارد

در ادامه این نشست مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی توسط معاونت فرهنگی کانون اشاره کرد و افزود: در این جشنواره تولید محصولات داخلی و بومی، عروسک به منطقه آذربایجان شرقی تحویل داده شد و فراخوان بهترین مقالات در زمینه اسباب بازی همچنان ادامه دارد. شملیگی با توجه به اینکه جشنواره ملی اسباب بازی بیش از یک فروشگاه است، ادامه داد: به دلیل وجود بخش های علمی و رقابتی، انتخاب بهترین اسباب بازی ها با حضور 50 شرکت تولیدی به سرپرستی لیلا بابایی یکی از بخش های ابتکاری است. در نهمین جشنواره ملی اسباب بازی. وی با اشاره به فلسفه بازی های خلاقانه افزود: با توجه به اینکه مرکز نقش هماهنگ کننده دارد; مسئولیت بخش‌های ویژه جشنواره بر عهده نهادهای مرتبط از جمله وزارت علوم، سومات یا نهادهای مرتبط با تبلیغات اسلامی است.

  • عمل بر اساس شعار «جهش تولید با مشارکت مردم».

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از اهداف اصلی نهمین جشنواره ملی اسباب بازی را اجرای شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این جشنواره راه میانبری است. هدف از برقراری ارتباط بین سرمایه گذاران، والدین و کودکان اسباب بازی ها و مسئولان. از این رو کانون پرورش فکری به عنوان دولت در تلاش است تا این جشنواره را رونق بخشد. به گفته وی، در بخش ویژه نهمین جشنواره ملی اسباب بازی، با همت کودکان و سرمایه گذاری این مرکز به کودکان نیازمند و کودکان آسیب دیده از جنگ غزه و لبنان، اسباب بازی ارائه می شود.

رقابت 50 تولید کننده برای انتخاب بهترین اسباب بازی 2000 محصول به جشنواره ملی اسباب بازی می آید.

  • توجه ویژه در مرکز به طراحی اسباب بازی ها

در بخشی از این نشست لیلا بابایی دبیر جشنواره ملی اسباب بازی به موضوع طراحی در اسباب بازی اشاره کرد و گفت: طراحی در اسباب بازی موضوع بسیار مهمی است. واقعیت این است که با توجه به سال ها فعالیت و روندی که در زمینه اسباب بازی سازی در کشورمان سپری شده است، اکثر محصولاتی که حتی در ایران نیز تولید می شوند در سال های اخیر اقتباس شده اند و این مرکز یکی از پیشتازان است. در زمینه طراحی اسباب بازی از ابتدا، از سال 1962 که بخش سرگرمی خلاقانه شکل گرفت، با دیدگاه طراحی و محصولاتی که در آن سال ها به عنوان اسباب بازی و سرگرمی توسط تولیدات بزرگ مورد استفاده قرار می گرفت، شکل گرفت. یافت شرکت های خارج از کشور و حتی فعالان داخلی در این زمینه می توانند بیش از 40 سال در زمینه اسباب بازی و سرگرمی و توجه ویژه به طراحی و فعالیت های مرکز داشته باشند. نمونه های محصول مبتنی بر طراحی نیز باید به عنوان نمونه ای برای تولیدکنندگان اسباب بازی در نظر گرفته شود.

رقابت 50 تولید کننده برای انتخاب بهترین اسباب بازی 2000 محصول به جشنواره ملی اسباب بازی می آید.

  • حضور 100 تولید کننده در فضای فروشگاه و بازار

بابایی بیان کرد: امروز بیش از 100 تولیدکننده در فروشگاه و بازار حضور خواهند داشت، اما اگر به انواع محصولات مشابه محصولات کانن نگاه کنید، فکری هستند، جدول هستند، استراتژی در آنها مهم است. ، تقویت عملکردهای مغز و تقویت ویژگی های شناختی می بینید که اکنون تولیدکنندگان دیگری نیز به این جنبش پیوسته اند و به امید خدا به این راه برای حمایت از طراحی داخلی و ارائه محصولات مناسب با طراحی و مخاطب مناسب کمک می کنند. در حال توسعه است، اما این بخش هنوز نیاز به حمایت دارد. از این پلتفرم به همه تولیدکنندگان اسباب بازی زنگ می زنم و از آنها می خواهم که به موضوع طراحی داخلی توجه ویژه ای داشته باشند. ما نیز به این موضوع توجه ویژه ای داریم. اگر این مورد علاقه سازندگان باشد، طراحی ایرانی توسعه یافته و مورد استقبال قرار می گیرد. طرح های جدیدی توسط طراحان ارائه می شود در حالی که امسال در فضای تبلیغاتی خانه طراحان اسباب بازی بخشی داریم که فعالیت آن بر روی محصولاتی است که طرح ایرانی دارند و در واقع در داخل کشور طراحی می شوند.

نهمین جشنواره ملی اسباب بازی از 4 تا 20 بهمن ماه 1403 در مرکز خلاقیت های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجابی تهران برگزار می شود.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری hamshahrionline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *