به گزارش تینو، خودروهای برقی مرسدس بنز روزهای خوبی را سپری نمی کنند. این شرکت به تازگی آمار فروش سه ماهه سوم خود را در ایالات متحده اعلام کرده است که نشان می دهد فروش EQB، EQE و EQS دوباره کاهش یافته است.
فروش این سه مدل برای سه ماهه سوم سال جاری حدود 42 درصد کاهش داشته است (از 9984 دستگاه در سال گذشته به 5769 دستگاه در سال جاری). قرارگیری برند EQ الکتریکی خوب نیست.
بر اساس گزارش motor1، مدل EQS بدترین فروش را به دست آورد و 50 درصد از فروش خود را در سال 2024 نسبت به سال گذشته از دست داد. فروش EQB در سه ماهه سوم سال 2024 نسبت به سه ماهه دوم افزایش داشت، اما همچنان نسبت به سال گذشته کاهش داشت. فروش EQE و EQS نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
این اعداد نشان می دهد که مرسدس بنز برای رقابت در بازار پررونق خودروهای الکتریکی در ایالات متحده با چالش هایی مواجه است. اگرچه این برند سابقه طولانی و خوبی دارد، اما ممکن است برای جذب مشتریان به مدل های برقی خود نیاز به ارائه محصولات رقابتی و جذاب تر داشته باشد.
با رشد سریع بازار خودروهای الکتریکی در ایالات متحده، انتظار می رود مرسدس بنز در آینده نزدیک تغییراتی در استراتژی خود برای رقابت با رقبایی مانند تسلا ایجاد کند.
با وجود این خودروهای زیان ده، فروش کلی مرسدس 11 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال 2023 افزایش یافت که عمدتاً به دلیل گسترش مدل های SUV این خودروساز است.