همیشاهری آنلاین – Arash Nahavandi: این اقدام توسط وزارت بهداشت انجام می شود تا مسئله حوادث و عوامل پیشگیری از آن را مطرح کند. این شرایط کافی نیست و به نظر می رسد استفاده از اقدامات برای افزایش افزایش اجتماعی می تواند به موفقیت نزدیکتر باشد. با دکتر سید حسن موسووی گچ ، معاون مدیر بهداشت اجتماعی سازمان رفاه ، ما با دکتر سید حسن ، معاون مدیر سازمان رفاه اجتماعی در مورد “تصادف عدم” گفتگو کرده ایم و چه عواملی می تواند استقبال اجتماعی این پیشاهنگ را افزایش دهد ، دلایل رانندگی با ریسک بالا و ریشه های تمایل به تخلفات.
عوامل اصلی
Mousavi Chalk همچنین به دلایل اصلی این حادثه به یک تجربه خارجی موفق در کاهش میزان تلفات ناشی از این حادثه اشاره می کند و می گوید: چندین عامل اصلی در این تصادف ، ماشین ، جاده و نیروی انسانی وجود دارد. کشورهای موفق در کاهش تصادفات و مرگ و میر مانند آلمان ، ضمن به روزرسانی اتومبیل های خود و تأمین امنیت جاده های خود ، تمرکز خود را روی منابع انسانی ، یعنی کشت و آموزش راننده متمرکز کرده اند. تلاش های آلمان در این زمینه حدود 5 سال است که تعداد کشته های ناشی از این حادثه در کشور از 6000 تا دو یا سه هزار نفر است. من به یاد می آورم که انجمن مددکاران اجتماعی چندین سال یک کمپین پیشگیری از تصادف برگزار کردند. در این مرحله ، ما همچنین یک دوره آموزشی و یک مدرس از آلمان را دعوت کردیم. این مدرس ساکن ایرانی در آلمان بود و در کاهش تصادفات و کشته ها شرکت داشت. وی همچنین تأکید کرد که آموزش و فرهنگ برای منابع انسانی مهمترین عامل در کاهش تصادفات است.
مقام رفاهی این کشور همچنین می گوید: “من به این اسکن پیوسته ام زیرا معتقدم که منابع انسانی یک عامل تعیین کننده و مؤثر در کاهش تعداد تصادفات و تلفات است.” البته این مسئله عواملی مانند ایمنی خودرو و ایمنی جاده نیست. اما ما می توانیم روی آموزش و فرهنگ نیروی انسانی تمرکز کنیم تا نقش این عامل در تصادفات و مرگ و میر یا صفر را کاهش دهیم. منابع انسانی در واقع باید از موضوعاتی آگاه باشند که نباید با پوسته بازی ، ماشین دیگر و بوق ها بر آن غلبه کرد. منابع انسانی باید آموزش داده شود تا به موقع حرکت کند تا بخواهند دیر حرکت کنند و دیر حرکت نکنند به طوری که با سرعت بالا و رانندگی با ریسک بالا باعث مرگ شهروندان شود.
راه های افزایش استقبال اجتماعی
وی گفت: “شاید ورود یک شخص مذهبی ، یک شخص سیاسی ، یک استاد دانشگاه ، رسانه ، خبرنگار یا مشهور در چنین پیشاهنگ ها ، می تواند تأثیر آن را افزایش دهد.” هرچه تنوع مردم بیشتر باشد ، پیام “بدون تصادف” مؤثرتر خواهد بود. به طور طبیعی ، راه انتقال پیام چنین اسکنرها در موفقیت آن مؤثر است. استمرار در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح نیز مؤثر است و ما نمی توانیم با توضیحات این پیشاهنگ یا عکس و دهانه در اینستاگرام ، برای تکمیل این اسکن. نهادینه شدن موضوع “بدون تصادف” مستلزم این است که مردم دائماً به منظور ایجاد انگیزه در افراد برای مشارکت در معرض دید عموم قرار بگیرند. البته ، گاهی اوقات برعکس درست است ، و برخی از افرادی که پیام می فرستند ممکن است به پذیرش اجتماعی کاهش یابد. مراقبت از افرادی که می خواهند پیام “نه به طور تصادفی” را منتقل کنند ، افراد با نفوذ هستند. از آنجا که معمولاً در تعطیلات نوروز و تابستان که تصادفات ما زیاد است ، مخاطبان بیشتری دارند.
دکتر موسوی گالک همچنین دلایل رانندگی پرخاشگرانه را توضیح می دهد: بخشی از رانندگی با ریسک بالا به این دلیل است که جوانان هیجان زده و علاقه مند به کار جوانی هستند. بخش دیگر به این واقعیت باز می گردد که یک سری از افراد در یک وضعیت خاص نباید واقعاً در پشت فرمان بنشیند. هنگام مصرف مواد یا الکل نباید در پشت فرمان بنشیند. مجازاتهای سنگینی برای متخلفین در سراسر جهان وجود داشته است. از آنجا که مواد مخدر و مواد مخدر به احتمال زیاد باعث افزایش رفتارهای ایجاد خطر در هنگام رانندگی می شوند. بخش دیگری از دلایل رانندگی پرخاشگر ، کل و سرسختی بازی است.
اهمیت مدیریت زمان
جامعه شناس به نقش مدیریت زمان در کاهش حوادث ترافیکی اشاره می کند و می گوید: بخش دیگری از آن به عدم مدیریت زمان برمی گردد. وقتی صحبت از ترافیک می شود ، باید راهی برای حرکت زودتر برای رسیدن به مقصد برنامه ریزی کنید. مدیریت زمان در این زمینه مهم است. البته جاده ها نیز این ماشین را ندارند. یک روز قصد داشتم از طریق تهران – شمال سفر کنم ، اما 4 ساعت و نیم تا زمان شاهراستاناک در ترافیک بودم و سرانجام مجبور شدم به دلیل ترافیک سنگین به تهران برگردم. ترافیک زیاد راننده را لاستیک می کند و به محض باز شدن جاده ، او بدون در نظر گرفتن خطرات ، پا را روی پدال گاز می گذارد و آن را از کنترل خارج می کند. یکی دیگر از دلایل رانندگی خستگی راننده ، خستگی خود راننده است و ما در گزارش ها می خوانیم که نزدیک بودن مقصد معمولاً بیشتر تصادف است. خستگی و عدم مشاوره ای که هر وقت خسته شده اید و احساس خواب آلودگی می کنید ، در یکی از پارکینگ های موجود در جاده ها برداشته و بخوابید و منجر به خواب آلودگی و خواب رانندگان و در نهایت تصادفات و حوادث تصادفی شود.
علاقه به تخلفات؟
وی دلایل نقض رانندگی را توضیح می دهد: موضوع قانون به دلایل زیادی وجود دارد. یکی این است که یکی به آن قانون اعتقاد ندارد. شخص دوم مطابق با نقض قانون ، ترس از مجازات را ندارد. این دو دلیل مهمترین دلایل قانون افراد است. در همه زمینه ها ، این قوانین برای یکی از آنها رانندگی نیز صدق می کند. درست نیست که ببینیم فرصت های دیگری در جامعه برای تخلیه احساسات ما برای جلوگیری از رانندگی خطرناک و دفع پرخاشگرانه وجود دارد. ما باید به دنبال فرصت های جایگزین سالم برای تخلیه احساسات خود باشیم. در حال حاضر ، در جامعه ما ، شرایط عمومی و اجتماعی خیلی رضایت بخش نیست. مردم نوعی خستگی را تجربه می کنند. البته این مربوط به دولت ها نیست و ما دیدگاه سیاسی نداریم. اما واقعیت این است که مردم مدت طولانی خسته شده اند. همه در تلاشند تا خستگی خود را به نوعی تسکین دهند. یکی راه خوب برای رانندگی را هدایت می کند ، شخص دیگر تمرین می کند ، و دیگری کار خوبی انجام می دهد و هر یک از آنها لذت می برند زیرا آنها در شرایط خود تغییری ایجاد کرده اند.
بیشتر بخوانید: