پردیس سینمایی کورش، پرفروش‌ترین سینمای کشور در سال ۱۴۰۲ | جوسازی یک سامانه بلیت‌فروشی آنلاین علیه رقیب تازه‌اش | شما از کجا بلیت سینما می‌خرید؟

تبلیغات بنری


شهروندی آنلاین: یکی از خبرگزاری های رسمی درباره پرفروش ترین سینماهای سال گذشته منتشر کرد.

در متن این خبر آمده بود که این سه مجموعه سینمایی پرفروش ترین سینماهای پایتخت در سال گذشته بودند. لازم به ذکر است که عبارت رکورددار پرفروش ترین سینماها مفهومی دارد و مشخص نیست معنی دقیق آن چیست و آیا به معنای رکورد پرفروش ترین فیلم ها یا فروش پردیس است و همین را باید از آخرین استنباط کرد. سال از کجا آمده است؟ متن خبر حاوی شواهدی از منبع آن است. ابتدا متن خبر را در گیومه بخوانید سپس به نشانه شناسی منبع احتمالی آن می پردازیم.

ایران مال در سال گذشته بیش از 72 میلیارد تومان فروخته است که 54 میلیارد تومان آن مربوط به سامانه های فروش آنلاین بوده است. در این سینما یعنی این سامانه با سهم 94 درصدی از فروش بلیت سینما در صدر قرار دارد.

سامانه های فروش اینترنتی بلیت سینما با سهم 35 میلیارد تومانی در سال گذشته 44 میلیارد تومان فروش در پردیس ثبت کردند. همچنین «…….» با سهم 92 درصدی فروش بیش از 32 میلیارد تومانی از این میزان را بر عهده داشت.

پردیس Haddish Mall در سال گذشته 30 میلیارد دلار فروش داشت. سامانه‌های فروش آنلاین بلیت سینما نیز در این سینما نقش آفرینی کردند، زیرا حجم فروش سامانه به بیش از ۲۵ میلیارد تومان رسید که ۲۳ میلیارد تومان آن در سامانه «…..» است.

برای ملاحظات حقوقی نام این سامانه را حذف و به جای آن نقطه قرار دادیم، اما با مراجعه به اصل خبر می توانید از نام سایت فروش اینترنتی بلیت که نام آن در این خبر تکرار شده و تاج را در اختیار دارد، مطلع شوید. برای بیشترین تعداد فروش در بین سایت های فروش آنلاین بلیط. اما سوال اینجاست: چرا یک خبرگزاری رسمی این خبر را بدون تحلیل و تحقیق منتشر می کند و واقعیت های آن را نادیده می گیرد؟

مدیر عامل موسسه سینما شهر فروردین ماه امسال گزارشی تحلیلی از آمار فروش سینماهای ایران در سال 1402 ارائه کرد که در آن فهرستی از پرفروش ترین سینماهای کشور منتشر شد و بر اساس آن سینما کورش. پردیس با 13 سالن، 3 هزار و 122 صندلی، میلیون و 678 هزار و 59 تماشاگر، 92 میلیارد و 149 میلیون و 520 هزار تومان فروخت و 7.425 درصد (7.425) از کل فروش سینماها را به خود اختصاص داد. می بینید که پردیس سینمایی کورش در غرب تهران نه تنها پرفروش ترین سینمای پایتخت، بلکه پرفروش ترین سینمای کل کشور است. اما چرا در خبر منتشر شده از سوی این خبرگزاری به پردیس سینمایی کورش اشاره ای نشده است؟ پاسخ ساده است. زیرا از تعطیلات امسال تاکنون بلیت این پردیس سینمایی با استفاده از سامانه مذکور به فروش نرسیده است و سامانه دیگری وظیفه فروش بلیت این پردیس را بر عهده دارد.

تمامی این اخبار که در صفحات فیلم در شبکه های مجازی دست به دست می شود و با هدف تاثیرگذاری بر افکار و ذهنیت کاربران سامانه های فروش آنلاین بلیت، بخشی از یک پروژه بازاریابی با هدف تبلیغ غیرمستقیم یک برند است و خبرگزاری رسمی نیز تایید کرده است. آن را اگر این خبرگزاری مدعی است که از این وضعیت بی خبر است، عذرش بزرگتر از گناه است، زیرا وظیفه خبرگزاری رسمی بررسی واقعیت ها و ارزیابی اعتبار اخبار روابط عمومی و بازاریابی است که دریافت می کند.

مهم نیست که کدام سیستم فروش آنلاین نقش بیشتری در فروش سالن های سینما ایفا می کند، آنچه برای تماشاگران سینما و مردم اهمیت دارد، پیشنهاداتی است که این سیستم ها به مردم ارائه می دهند. وقتی می‌توانید با مراجعه به گیشه، بلیت‌های سینما را ارزان‌تر بخرید، چرا فروش بیشتر سیستم‌های فروش بلیت آنلاین برای مردم مهم است؟

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *