واکنش به جنجال بازیگر جوان در فضای مجازی | حواشی این سریال ادامه دارد!؟

تبلیغات بنری


به گزارش «تینو»، احتمالا خیلی ها از تبلیغات سریال «عزازیل» باخبر بودند; این سریال به کارگردانی حسن فتحی به زودی در شبکه خانگی عرضه می شود. حسن فتحی یکی از کارگردانان باتجربه و شناخته شده است اما آخرین سریال او از آغاز پیش تولید با جنبه های مختلف خبر داد و کار به جایی رسید که خود کارگردان به آخرین این وجه اعتراض کرد. یعنی کمپین تبلیغاتی

پس از تغییرات جزئی مجوز را ارسال کنید

بیش از یک سال است که اخبار غیررسمی از سریال «عزازیل» و بازیگران آن در فضای مجازی منتشر می شود. سریالی با فضایی مرموز و به تازگی از ساترا مجوز گرفته است. حدود یک ماه پیش روابط عمومی سترا در خبری اعلام کرد که حسن فتحی به همراه تهیه کننده این سریال برای دریافت مجوز انتشار اثر به جلسه سترا رفته اند. در این جلسه مقرر شد با چند اصلاح جزئی مجوز انتشار این مجموعه صادر شود.

انتشار لیست حقوق های نجومی

پس از گذشت دو هفته از این جلسه، لیست دستمزدهای نجومی بازیگران این سریال منتشر شد. دستمزدی که ارقام بیش از یک میلیاردی را برای کار یک ماهه و در کل سریال پر بازیگر «ازازل» نشان می داد، تنها برای بازیگران (نه کل پروژه) رقم فوق العاده نجومی به ارمغان می آورد. عجیب است که پس از انتشار این فهرست، نه تهیه کننده سریال و نه هیچ یک از مدیران نماوا حاضر به روشنگری نشدند. از سوی دیگر، ممکن است برخی بگویند این اعداد متعلق به بخش خصوصی است، اما ساده لوحانه است که فکر کنیم مخاطبان و کاربران پلتفرم حتی به صورت غیرمستقیم در این اعداد سهمی ندارند. مخاطبانی که یا باید هزینه اینترنت را پرداخت کنند یا مستقیماً اشتراک ماهانه می پردازند و سریال ها را روی پلتفرم تماشا می کنند.

تبلیغات وحشتناک

از این لیست مالی جنجالی که بگذریم، در چند روز اخیر کمپین تبلیغاتی سریال «عزازیل» وارد مرحله جدیدی از تبلیغات شده است. سوژه و بازیگر اصلی این آگهی بهرنگ علوی بود که در سریال عزازیل نیز ایفای نقش می کند.

او در روزهای گذشته با نمایشی مرموز در شبکه اجتماعی خود به طور بسیار جدی درباره اتفاقاتی صحبت کرد که شاید برای بینندگان امروزی عجیب نباشد، به این معنا که حداقل به صورت غیرمستقیم در اخبار رویدادهای رسانه ای با آنها مواجه شده است. بنابراین به راحتی می توان باور کرد که حوادث شکستن شیشه خودرو و… برای هر شهروندی پیش می آید. خبری که حتی خواندن و شنیدن آن در اخبار و فضای مجازی می تواند باعث ترس و اضطراب شود و حالا مخاطب از ماجراهایی که برای یکی از بازیگران رخ داده است آگاه است. بهرنگ علوی هر از چندگاهی شروع به نمایش فیلم هایی از آن عروسک مرموز کرد و تصاویری از شکستن شیشه ماشینش و سپس رفتن به مکان نامعلوم و در نهایت ناپدید شدنش را منتشر کرد.

مقایسه با داستان زنده یاد وحیده محمدی فر

شاید خیلی ها با دیدن این عروسک در فیلم ها و عکس ها متوجه شدند که این یک داستان تبلیغاتی است. به طور خاص، یک تریلر سریال و عکس یک عروسک مرموز نیز از دور دیده می شد. با این حال عجیب نیست که عده ای ویدیوهای بهرنگ علوی را باور کردند و وقتی در صفحه او وضعیت او را جویا شدند و ابراز نگرانی کردند، آنها هم ترسیدند. فضای مجازی امروز شاید اولین دسترسی مردم برای کسب اطلاعات باشد، چرا که به یاد وحیده محمدی فر از طریق صفحه شخصی خود از اتفاقات وحشتناکی که برایش رخ داده است می گوید و مدت کوتاهی پس از کشته شدن او و همسرش داریوش مهرچویا راه وحشتناک بسیاری در کامنت های درج شده در صفحه بهرنگ علوی به همین موضوع اشاره کردند و پس از اینکه متوجه شدند این خبر تبلیغاتی است، با عصبانیت و ناراحتی نسبت به این ویدئوها واکنش نشان دادند.

اعتراض کارگردان

واکنش به جنجال بازیگر جوان در فضای مجازی گناهان این سریال ادامه دارد!؟

طی دو روز اخیر فضای مجازی مملو از واکنش ها به ویدئوهای بهرنگ علوی بوده است و می توان گفت بیشتر این واکنش ها انتقادی بود، چه از سوی کسانی که متوجه تبلیغاتی بودن این ماجرا شدند و چه از سوی کسانی که بعدا متوجه آن شدند. هر دو طیف به این مدل انتقاد کردند و در کمترین واکنش ها این مدل را فاقد خلاقیت یافتند.

هجمه ها به این مدل تبلیغاتی به حدی بود که حسن فتحی کارگردان این سریال نیز لب به اعتراض گشود و متنی را در صفحه خود در اینستاگرام منتشر کرد. فتحی در این یادداشت گفت: بارها در گفت و گو با همکاران و اصحاب رسانه تاکید کردم که نوع تبلیغات رسانه ای در تریبون ها باید با شرایط روحی و روانی جامعه همخوانی داشته باشد که کاملا از ماجرا بی اطلاع بودم. تا دیشب، و در واقع، من نیازی به تبلیغات نمی بینم، آن چیزی است که شما بو می کنید، نه آن چیزی که عطرساز می گوید!

بدون هشدار؟

یکی از آخرین نمونه های تبلیغاتی سریال های شبکه خانگی که در برخی جاها باعث تعجب و حتی انتقاد کاربران شد، تبلیغ چاقوی بزرگ خونین در یکی از حومه تهران بود که متعلق به سریال زردور و بعد از آن بود. تبدیل به آن شد. مشخص است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، اما ویدئوهای بهرنگ علوی تنش، نگرانی و اضطراب بیشتری را برای بینندگان به ارمغان آورد، زیرا او تصور می کرد هر لحظه چنین اتفاقی برایش می افتد.

فیلم تبلیغاتی «زهام کوری» در آن زمان مورد توجه قرار گرفت، اما مدیران «ساترا» هنوز به مدیران پلت فرم نماوا تذکر و توبیخ نداده اند و باید منتظر ماند خود مدیران ناموا چه زمانی بروند؟ تا پاسخ رسمی به اعتراضات بدهد.

نمونه دیگر از این تبلیغات عجیب و وحشتناک، تزیین داعشی ها و ورود آنها به شهرک سینمایی با اسب برای تبلیغ فیلم «به وقت شام» ابراهیم حوتمی کیو است. این تبلیغ در ابتدا یک کار خنده دار و خلاقانه به نظر می رسد، اما در برخی موارد برای رویدادهای هنری انجام شده است، در واقع به عنوان ضد تبلیغات عمل کرده و باعث افزایش ترس و اضطراب مخاطبان شده است. همان شنونده ای که در جامعه امروزی گاه از اتفاقات عجیب جامعه خود غافلگیر می شود و حتی این اتفاقات واقعی تا مدت ها قابل هضم نیست و تبدیل به یک مشکل روانی می شود.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری hamshahrionline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *