واردترین واردات؛‌ از مدافع پرسپولیس تا هافبک استقلال | معرفی برترین خارجی‌های هفته هفتم لیگ

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، ایوب العمود، مدافع مراکشی که این فصل برای پرکردن پست دانیال اسماعیل فر به پرسپولیس پیوست، در روزهای ابتدایی لیگ عملکرد خوبی داشت و به سرعت درخشش در ترکیب پرسپولیس را آغاز کرد. اما به سرعت دچار مصدومیت شد و پس از 3 بازی در لیگ برتر انگلیس مجبور به ترک این تیم شد. علیرغم این چند بازی و البته دوران نقاهت طولانی، الامود اکنون 225 دقیقه با پرسپولیس بازی کرده و گل تساوی که در دقایق پایانی بازی تبریز به تراکتورسازی زد، شاید مهمترین لحظه و مهم ترین حرکت او در این بازی بود. تیم تهرانی به گزارش متریکا، ایوب با میانگین امتیاز 7.32 اکنون بهترین دفاع راست لیگ برتر انگلیس، بهترین بازیکن خارجی این فصل و دومین بازیکن موفق این فصل در بین ایرانی ها و خارجی هاست. در جدول بازیکنان لیگ سایت متریکا تنها بالاتر از او امید دوراوخین است.

من غاز هستم، مهندس غاز

اما دومین بازیکن خارجی فصل، برخلاف اولی، ستاره نوظهوری نیست. او وارد سومین سال حضورش در لیگ برتر ایران شده و جالب اینکه در هر دو فصل گذشته بهترین بازیکن خارجی این لیگ لقب گرفته است. ریکاردو آلوز در سال 1401 وارد لیگ برتر ایران شد و در خط میانی تراکتورسازی شروع به درخشش کرد. او در سال اول آنقدر درخشید که به راحتی عنوان بهترین پاسور فصل را از آن خود کرد. 12 پاس گل در لیگ بیست و دوم به این هافبک پرتغالی کمک کرد تا یکی از بهترین آمار گلزنی در یک فصل را برای لیگ ایران ثبت کند و با امتیاز 7.41 در رده پنجم جدول رده بندی قرار گیرد. آلوز در سال دوم فراتر رفت و بهترین بازیکن فصل شد. در لیگ 23 که با پرسپولیس و اسمار ویرا به پایان رسید، ریکاردو آلوز 31 ساله کمتر پاس گل داد اما در عوض 3 گل دیگر به ثمر رساند و در نهایت امتیازش به 7.54 رسید. با این نتیجه ریکاردو آلوز جلوتر از تمامی بازیکنان ایرانی و خارجی بهترین بازیکن لیگ برتر ایران در فصل بیست و سوم شد. شروع امسال آلوز به خوبی سال های قبل نبود. او پس از 7 هفته و 628 دقیقه بازی در لیگ برتر، یک گل زده و دو پاس گل داده تا در نهایت به نمره 7.24 برسد. با این نتیجه آلوز نسبت به فصول گذشته در رتبه پایین تری قرار گرفته و در حال حاضر در رده نهم قرار دارد. اما او در بین خارجی ها رتبه دوم را دارد و در حال حاضر دومین خارجی برتر این فصل محسوب می شود.

قدمت کشف عبدالله یک دهه است

لیست بهترین خارجی های لیگ برتر نامی غیرمنتظره دارد. البته موسی کولیبالی، مدافع فولاد چند سالی است که در لیگ برتر انگلیس بازی می کند و یکی از مدافعان خوب این لیگ به حساب می آید. اما مدافعان معمولا نمرات پایین تری می گیرند و به سختی می توان جایی در بین بهترین ها پیدا کرد. موسی با گل های عرضی خود امتیازهای خوبی از میتریکا کسب کرد و نامش در بین بهترین ها قرار گرفت. بهترین گلزن فولادی ها در سوپرجام 1400 امسال نیز یک گل 3 امتیازی برای فولادی ها به ثمر رساند و البته 100 درصد دقایق حضورش در این فصل در ترکیب فولادی ها حضور داشت. او بهترین مدافع میانی تیمی است که دیگر مدافع میانی اش در بازی ایران و ازبکستان 90 دقیقه بازی کرد و عالی بازی کرد.

بهترین بازیکن استقلال

سومین خارجی برتر این فصل فاصله چندانی با دومی ندارد. به گزارش سایت متریکا، جلال الدین مشاریپوف ستاره ازبکستانی باشگاه استقلال که در هر 6 بازی این تیم 90 دقیقه به میدان رفت، دهمین بازیکن برتر لیگ جاری و سومین بازیکن موفق خارجی این فصل شد. البته، اگر معیار شما برای ارزیابی یک بازیکن، تعداد گل ها و پاس گل های او باشد، پس جلال الدین رکورد قابل توجهی برای ارائه ندارد. او در 6 بازی گلی به ثمر نرساند و تنها یک پاس گل داد، اما درخشش او در سایر زمینه ها که معیار امتیازدهی تحلیلگران متریک است، امتیاز 7.22 از 10 را به مشاریپوف داد. استقلالی ها و البته مهرداد در لیگ فقط یک بازی با درخشش در همان دیدار مقابل تماشاگران به امتیاز 7.62 رسید. ماشاریپوف چند روز پیش در دیدارهای ملی مقابل ایران عملکرد خوبی داشت و البته بهترین شانس ازبک ها برای گلزنی مقابل بیرانوند را از دست داد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *