مروری بر بزرگ‌ترین و کشنده‌ترین توفان‌های تاریخ

تبلیغات بنری


به گزارش تینو: چندی پیش طوفانی به نام میلتون با سرعت 200 کیلومتر در ساعت به سواحل غربی فلوریدا رسید و با 8 ساعت بارندگی شدید، سیل، گردباد، امواج طوفان و باد شدید به سمت اقیانوس حرکت کرد. این در حالی بود که این ایالت به تازگی در حال بهبودی از اثرات شدید طوفان هلن بود. میلتون نیز مانند طوفان های دیگر خسارت قابل توجهی به بار آورد. در طول تاریخ طوفان های زیادی وجود داشته اند که به دلیل قدرت تخریبی خود خسارات زیادی به بار آورده اند که در زیر به تعدادی از مهم ترین و مخرب ترین آنها در جهان اشاره شده است.

کاترینا (2005) – ایالات متحده

طوفان کاترینا یکی از مرگبارترین و پرهزینه ترین طوفان های تاریخ ایالات متحده بود که در آگوست 2005 بخش جنوب شرقی این کشور به ویژه نیواورلئان را ویران کرد. بیش از 1800 نفر در جریان این بلای طبیعی جان باختند و 125 میلیارد دلار خسارت به بار آورد. ناتوانی در مدیریت بحران و ضعیف بودن زیرساخت ها نیز خسارات این طوفان را تشدید کرد.

مروری بر بزرگترین و خطرناک ترین طوفان های تاریخ

Haiyan (2013) – فیلیپین

این طوفان بسیار قدرتمند در نوامبر 2013 فیلیپین را درنورد و ویران کرد. هایان به عنوان یکی از قوی ترین طوفان های ثبت شده در تاریخ شناخته می شود. بادهایی با سرعت خیره کننده 315 کیلومتر در ساعت و امواج عظیم بیش از 6300 کشته برجای گذاشت و خسارات زیادی به زیرساخت ها و ساختمان ها وارد کرد.

مروری بر بزرگترین و خطرناک ترین طوفان های تاریخ

نرگس (2008) – میانمار

نرگس یکی از مرگبارترین طوفان های تاریخ بود که در ماه می 2008 به میانمار (برمه) رسید. این طوفان بیش از 138000 نفر را کشت و میلیون ها نفر را آسیب دید. بیشترین خسارت ناشی از امواج شدید دریا و عدم تمهیدات لازم برای مقابله با چنین بلایای طبیعی است.

مروری بر بزرگترین و خطرناک ترین طوفان های تاریخ

اندرو (1992) – ایالات متحده

این طوفان مهیب در آگوست 1992 فلوریدا و سایر مناطق جنوب شرقی آمریکا را درنوردید.این طوفان با سرعت باد 280 کیلومتر در ساعت، 65 کشته و 27 میلیارد دلار خسارت به بار آورد. اندرو به عنوان یکی از مخرب ترین و شدیدترین طوفان های تاریخ ایالات متحده ثبت شد. طبیعتاً ایالات متحده پس از آن دوباره با طوفان های ویرانگر مواجه شد.

مروری بر بزرگترین و خطرناک ترین طوفان های تاریخ

میچ (1998) – آمریکای مرکزی

طوفان میچ یکی از مرگبارترین طوفان های تاریخ آمریکای مرکزی بود که بیش از 11000 نفر را کشت و میلیون ها نفر را آواره کرد. بیشترین خسارت در هندوراس و نیکاراگوئه رخ داده است. بارش شدید باران و رانش زمین خسارت قابل توجهی به جوامع محلی وارد کرد.

مروری بر بزرگترین و خطرناک ترین طوفان های تاریخ

پاتر (1970) – پاکستان

این طوفان که در نوامبر 1970 بنگال شرقی، بنگلادش کنونی را درنوردید، به عنوان یکی از مرگبارترین بلایای طبیعی در تاریخ جهان ثبت شده است. بیش از 300 هزار نفر در اثر امواج شدید و سیل ناشی از این طوفان جان خود را از دست دادند که بزرگی این طوفان را نشان می دهد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *