مردودی مدارس در آموزش زبان خارجی | دانش‌آموزها چند ساعت در هفته زبان یاد می‌گیرند؟

تبلیغات بنری


تینو – لیلا شریف: میل به صحبت کردن به زبان دیگری با استفاده از کتاب های درسی سالهاست در دل دانش آموزان وجود دارد و فرقی نمی کند دانش آموزان دهه 1960 باشند یا دانش آموزان امروزی. این روزها همه می دانند که از نظر کتب درسی قرار نیست چیز خاصی به مجموعه انگلیسی و عربی مدرسه اضافه شود.

زبان را از طریق مدرسه یاد بگیرید

یادگیری زبان برای متولدین دهه 1960 به حیوانی شکست ناپذیر تبدیل شده است. اگرچه سبک زندگی نسل جدید باعث آشنایی بیشتر آنها با زبان انگلیسی شده است، اما هنوز هم صحبت کردن به زبان انگلیسی برای بسیاری از دانش آموزان یک چالش است. بهار نشاط دوست، معلمی که در آموزشگاه زبان کار می کند و چندین سال به عنوان معلم زبان در آموزشگاه های دولتی مشغول به کار بوده است، درباره مشکل آموزش زبان انگلیسی در مدارس گفت: ساختار کتاب آموزش زبان در مدارس دارای اشکال است بسیار طولانی است و شامل چندین موضوع دشوار است. موضوعات هر فصل ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند. بچه‌هایی که تا قبل از دبیرستان هرگز در کلاس زبان شرکت نکرده‌اند، وقتی با این کتاب مواجه می‌شوند، مجبور می‌شوند در آموزشگاه‌های زبان ثبت‌نام کنند تا به کلاس برسند.» وی افزود: این کتاب از یک طرف برای دانش آموزانی که در سنین پایین درس زبان خوانده اند مناسب نیست، یعنی نوجوانان زیادی هستند که به کلاس هفتم رسیده اند اما زبان آنها بسیار خوب است در حالی که این کتاب خیلی خوب.” در سطح دانش آموزان مبتدی.» بنابراین باید بپذیریم که طراحی کتاب اساساً ناقص است و سن آموزش زبان در حال حاضر معیاری نیست.

ضعف در آموزش زبان عربی

این موضوع به آموزش زبان انگلیسی محدود نمی شود. اگرچه دانش آموزان از کلاس هفتم یا سال اول راهنمایی قدیم زبان عربی را یاد می گیرند و این روند آموزشی تا کلاس دوازدهم یعنی 6 سال ادامه دارد، اما به اندازه زبان انگلیسی به این زبان مسلط نیستند. ویدا رحیمی نژاد، استادیار پژوهشکده مطالعات تربیتی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، توضیح داد: ساعت آموزش زبان در مقطع متوسطه اول دو ساعت در هفته، سه ساعت در پایه دهم و یازدهم و در کلاس دوازدهم تا چهار ساعت در هفته، و بخشی از زمان صرف کلاس برای مسائلی غیر از درس و تدریس در سطح جهانی است، بین 400 تا 490 ساعت آموزش برای رسیدن به سطح CEFRL 2 مورد نیاز است. از طرف دیگر، متوسط ​​اندازه کلاس ما حدود 25 تا 30 نفر است که بر سطح تحصیلات تأثیر می گذارد.

تجربیات کشورهای دیگر در یادگیری زبان

در نوامبر 2001، شورای اتحادیه اروپا تصمیم به معرفی سیستم جدیدی برای یکسان سازی گواهینامه های زبان در اروپا و جهان گرفت و در این راستا CEFRL به عنوان استانداردی برای ارزیابی سطح زبان افراد تعریف شد. محمدرضا عنانی سراب، دارای مدرک دکترای زبان انگلیسی از دانشگاه لیدز انگلستان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از کارهای خوب در راستای آموزش زبان در اروپا توسط حدود 50 کشور انجام شده است. دانشگاه. این کشورها CEFRL را با هدف ایجاد یک مرجع زبانی مشترک تأسیس کردند – همانطور که بسیاری از کشورها با زبان ها، فرهنگ ها و مرزهای مختلف نیاز به ارتباط دارند. بر اساس این استاندارد، اجزای زبان شناسایی شدند و در صورت نیاز به تغییر معنی با توجه به بافت و فرهنگ موجود، این کار توسط همان تیم مجری انجام می شد. آموزش زبان دوم به دانش‌آموزان ایرانی به مرور زمان به یک آشفتگی تبدیل شده است زبان با تکیه بر کتاب های درسی برای صحبت کردن.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *