ماجرای عکسی که از دپوی خودرو در پارکینگ خودروسازان منتشر شده است | خودروسازان برای افزایش قیمت، احتکار کردند؟

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، بیش از یک دهه است که ماجرای یک انبار خودرو در پارکینگ خودروسازان به داستانی تکراری تبدیل شده است. در جدیدترین اتفاق اخیراً کلیپی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که نشان می دهد تعداد زیادی خودرو در پارکینگ ایران خودرو پارک شده اند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استناد به این عکس استدلال می کنند که خودروسازان برای افزایش قیمت خودروها را ذخیره می کنند. بسیاری از کاربران دلیل افزایش قیمت خودرو را خود شرکت های خودروسازی می دانند از سوی دیگر، کارشناسانی نیز معتقدند که رشد قیمت خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن در ایران ارز است. نرخ

ماهیت دپوی خودرو در پارکینگ چیست؟

انبار خودرو در پارکینگ خودروسازان با موضوع بازاریابی و طی مراحل قانونی فروش این محصولات پس از تولید همراه است.

طبیعتا خودرو پس از تولید باید یک سری مراحل قانونی را طی کند تا به مرحله بازاریابی و فروش برسد. برای اینکه خودرو آماده فروش شود باید مجوزهای لازم را از سازمان های مختلف برای شماره گذاری و تایید نهایی از سازمان ملی استاندارد و حتی سازمان محیط زیست اخذ کند تا خودروی تولیدی به مشتریان فروخته شود.

نکته مهم در مورد تعداد خودروهای پارک شده در پارکینگ خودروسازان این است که اگر خودرو در پارکینگ خودروسازان نگهداری شود، بر اساس قرارداد با مشتریان، هزینه های قابل توجهی را متوجه خودروسازان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام جدید ایران خودرو طرح پیش فروش ویژه مادران نام خودرو، شرایط فروش و زمان تحویل

درخواست مهم خودروسازان از دولت پزشکی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی چقدر است؟

طبق قرارداد در صورتی که خودرو با تاخیر به مشتریان تحویل داده شود مشمول جریمه دیرکرد می شود و این موضوع می تواند هزینه های قابل توجهی را به خودروسازان تحمیل کند. به عبارت دیگر تاخیر در شماره گذاری و تحویل خودروها موجب پرداخت جریمه خودروسازان می شود.

از سوی دیگر خودروسازان باید مجوزهای لازم را از سازمان های ذیربط دریافت کنند و تاخیر حتی یک روزه در این فرآیند منجر به انباشته شدن خودروها در پارکینگ خودروسازان تا حد تولید روزانه می شود. یعنی اگر مجوزهای لازم برای خودروها فقط برای یک روز صادر نشود، هزاران خودرو از کارخانه وارد پارکینگ خودروسازان می شود و تعداد خودروهای کانورتیبل افزایش می یابد.

خودروسازان از بازار رو به رشد سود می برند؟

خودرو به دلیل قیمت گذاری اجباری که بر آن تحمیل می شود، کالای رقابتی نیست و قیمت هایی که در بازار آزاد معامله می شود، سودی برای خودروسازان ندارد و خودروسازان در مجموع باید محصولات خود را با قیمت مصوب به فروش برسانند. قیمت

در چنین شرایطی روز گذشته عکس های مربوط به پارکینگ شرکت ایران خودرو که از داخل هواپیما گرفته شده و بازتاب زیادی داشت، واکنش شرکت ایران خودرو را در پی داشت و این شرکت دلیل حضور خودروهای موجود در پارکینگ قرار بود روند صدور مجوز شماره گذاری از سازمان استاندارد را طولانی کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *