علیه تمام جذابیت‌های هالیوودی | ما این فیلم را با دست خالی ساختیم | یک بچه قرار نیست تمام یک فیلم را بفهمد

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، سید علی موسوی نژاد; کارگردان فیلم سینمایی «ایلیا سوخور کهامان» که این روزها در سینماهای کشور اکران می شود، درباره این فیلم توضیح داد: سه سال پیش تصمیم گرفتیم فیلمی با این موضوع بسازیم که داستان جنگ خیبر حول محور آن می چرخد. فرزندان. بیایید نوجوانان روز را تعریف کنند. در عین حال به دنبال یافتن ریشه صهیونیسم کنونی در قوم یهود در آغاز اسلام بودیم تا این رابطه را تبیین کنیم. در آن زمان، ما واقعاً به این فکر نمی‌کردیم که سه سال بعد، وقتی این فیلم اکران شود، جهان چگونه خواهد بود.

وی افزود: خانواده‌های زیادی امروز فیلم را تماشا می‌کنند و از ما تشکر می‌کنند که به آنها این باور را دادیم که این فیلم را چند ماه پیش و با توجه به نیاز امروز تولید کردیم. این واقعه را باید حاصل لطف خداوند و امیرالمومنین علیه السلام بدانیم که نامشان برکت فیلم ما را به همراه داشت.

این کارگردان درباره میزان رضایت خود از فروش این فیلم نیز گفت: حقیقت این است که بهار فصل خاصی برای نمایش فیلم های کودک و نوجوان نیست. به خصوص که این آثار نیاز به حمایت از آموزش و پرورش و مدارس دارند. این بهار با ماه مبارک رمضان شروع شد و در میانه آن تعطیلات دیگری داشتیم. در مجموع این فیلم در شرایط خوبی از آب درنیامد، اما به عنوان یک فیلم بخش خصوصی بدون هیچ حمایتی از سوی نهادهای دولتی، قابل قبول است که بتوانیم تا این حد در گیشه پیش برویم. به عنوان اولین فیلمم، از نتیجه کار راضی هستم.

در واکنش ها چیزهای مختلفی دیدیم.» موسوی نژاد درباره ارتباط کودکان و نوجوانان امروزی با داستان این فیلم و گروه سنی که مورد توجه قرار گرفت، گفت. بعضی ها می گفتند بچه ها حوصله شان سر رفته است و فیلم جذابیتی برای جذب آنها ندارد، اما از آنجایی که من شخصا فیلم را در 30-40 نمایش با گروه های مختلف تماشاگر دیدم، به جرات می توانم بگویم واکنش بچه ها در اکران گروهی این فیلم عالی بود

سکانسی از فیلم “ایلیا در جستجوی قهرمان”

در برابر همه جادوی هالیوود

وی افزود: ویژگی سینما این است که باید جمعی دیده شود و در کنار هم به مخاطب انرژی می دهند. در سالن های ساکت تر، بچه ها خسته می شوند. هدف ما در این فیلم گروه سنی 5 تا 10 سال بود. و البته خانواده هایی را دیدیم که بزرگانشان هم فیلم را دوست داشتند. از طرفی اعضای گروه سطح کیفی فیلم را قابل قبول ندانستند. بالاخره ما خودمان از مشکلات فیلم آگاه هستیم.

بهار فصل خاصی برای نمایش فیلم های کودک نیست. به خصوص که این آثار نیاز به حمایت از آموزش و پرورش و مدارس دارند. این بهار با ماه مبارک رمضان شروع شد و در میانه آن تعطیلات دیگری داشتیم. در کل این فیلم در شرایط خوبی اکران نشد

این کارگردان تایید کرد: یکی از مشکلات اصلی ما این است که فیلم را با دست خالی ساختیم و تایید می کنم که در این پروژه از بعد اقتصادی سود کردیم. با توجه به حجم فروشی که در سینما سیار به دست آورده ایم، این فیلم تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان درآمد داشته است و اگر در آینده به مرز 10 میلیارد تومان نزدیک شود، قطعاً می توان گفت که این فیلم به سود اقتصادی رسیده است. .

موسوی نژاد درباره ارتباط مخاطبان کودک با فیلم گفت: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، گروهی از داوران کودک و نوجوان همه فیلم ها را تماشا کردند و در یک روند بسیار ویژه به قضاوت آنها پرداختند. در آنجا با اختلاف زیادی «ایلیا در جستجوی قهرمان» به عنوان بهترین فیلم آن دوران معرفی شد. در همان زمان فیلم را برای گروه های سنی بالاتر نشان دادیم و متوجه شدیم که آن ها تمایل کمتری به تماشای فیلم دارند. فکر می‌کنم گروه سنی که به آن فکر می‌کردیم به شدت با فیلم مرتبط بود.

این کارگردان همچنین درباره مسائل بسیار مطرح شده در فیلم و سختی درک همه این مسائل برای مخاطب کودک توضیح داد: قرار نیست کودک کل فیلم را بفهمد. وقتی برای کودک سفره می چینید، او غذای مورد علاقه اش را از میان آن انتخاب می کند. در این فیلم مجموعه ای از مطالب را ارائه کرده ایم که مورد استفاده مخاطب بزرگسال قرار می گیرد و مخاطب کودک قسمت مورد علاقه خود را انتخاب می کند. من برخی از این انتقادات را درک می کنم و به هیچ وجه این فیلم را اثری بی نقص نمی دانم، اما تجربه من از حضور در اکران این است که طیف وسیعی از مخاطبان به خوبی با فیلم ارتباط برقرار کردند.

وی افزود: در برخی سینماها واکنش تماشاگران را با دوربین ضبط کردیم. درست است که گاهی فیلم فرو می ریزد و علاقه مخاطب به فیلم از بین می رود، اما در کل وقتی فیلم تمام می شود بچه ها صمیمانه احساسات خود را بیان می کنند و از دیدن آن راضی می شوند. قبول دارم که فیلم در جذب مخاطب کار متوسطی انجام داده است و این واقعیت را پنهان می کنم اما در کل از استقبال راضی هستم.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *