طناب دار بر گردن قاتل جوانی که فقط یک مهمان بود | او را با برادرم اشتباه گرفتم! + عکس

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، این حادثه جنایی تکان دهنده پنجم مهرماه ۱۳۹۷ در شهر نوید مشهد در حالی رخ داد که اختلافات لفظی و تلفنی چند برادر بر سر یک خانه موروثی به اختلافات خانوادگی گره خورد. در همین حین دو برادر سوار بر موتورسیکلت به سمت خانه موروثی محل زندگی «مجید» (برادر دیگر) حرکت کردند.

جلوی در خانه ایستادند و زنگ را زدند. در همین حال جوان 30 ساله ای به نام مصطفی حسینی که آن روز مهمان مجید بود به سمت درب حیاط حرکت کرد اما وقتی در را باز کرد از برخورد با لوله اسلحه وینچستر وحشت کرد. او مورد اصابت گلوله به سر و سینه اش قرار گرفت

مصطفی خونین به چهارچوب در تکیه داد و لحظاتی بعد روی زمین افتاد. ماجد که با شنیدن صدای مهیب تیراندازی از خانه خارج شده بود به کمک دوست 30 ساله خود رفت و بلافاصله با اورژانس تماس گرفت. طولی نکشید که جسد خون آلود مصطفی به بیمارستان رضوی مشهد منتقل شد، اما وی هیچ علائم حیاتی نداشت و کشته شد.

دقایقی بعد با اعلام حادثه تیراندازی مرگبار به قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه پرونده های جنایی زمان حادثه)، تحقیقات گسترده آغاز شد و گروهی از بازپرسان نخبه پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی. نجفی به همراه قاضی ویژه متهم به قتل عمد شدند و این موضوع را تکذیب کردند اما عامل جنایت مسلحانه به مکان نامعلومی متواری شد.

در حالی که تحقیقات میدانی قاضی میرزایی نشان داد این جنایت مسلحانه به دلیل اختلافات خانوادگی تعدادی از برادران بر سر یک خانه موروثی رخ داده است. مجید که ساکن منزل مذکور بود به قاضی شعبه 211 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اختلافات ما از چند ماه قبل شروع شد که خانه موروثی به صورت رهن و اجاره به مستاجر واگذار شد. رهن خانه را به مستاجر پرداخت کردم و خودم در این خانه مستقر شدم، اما برادرانم گفتند که باید خانه را تخلیه کنم.

وی افزود: باید مبلغ وام مسکن را به من پس می دادند و به همین دلیل اختلافات بین ما شدت گرفت تا اینکه روز حادثه دو برادرم (رمضان و سعید) به درب منزل آمدند و دوستم مصطفی رفت برای باز کردن در، ناگهان رمضان یک اسلحه وینچستر به سمت او شلیک کرد.

با این ادعاها و اظهارات بلافاصله دستور بازداشت ماه رمضان (معروف به پنجه رمضان) صادر شد و گروه تخصصی بازپرس با راهنمایی بازپرس جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ادامه داد. نظارت پلیس آنها مدتی بعد برادر متواری متهم نیز هدف قرار گرفت و با ضربات چاقو به شدت مجروح شد.

سرانجام پس از 16 ماه فرار و زندگی مخفیانه در شهر جدید گلبهار، “درگیری رمضانی” دستگیر و کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه وی را در آسانسور یکی از مجتمع های مسکونی گلبهار دستگیر و به شهرک گلبهار منتقل کردند. پلیس اطلاعات

عامل این جنایت مسلحانه در بازجویی از کارآگاهان اعتراف کرد و گفت: مبلغ رهن خانه را تهیه کردیم اما مجید به بهانه های مختلف حاضر به تخلیه خانه نشد تا اینکه عصبانی شد و به خانه اش در خیابان نوید 15 رفت. اما من نفهمیدم که دوست برادرم در را باز کرد چون بلافاصله شلیک کردم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برادرت را با چاقو زدی، همچنین گفت: او زندگی مرا نابود کرد و به همین دلیل کینه او را گرفتم و روزی وقتی او را در شهر دیدم با چاقو به او حمله کردم.

پس از اعترافات صریح متهم، گستره تحقیقات تخصصی در این پرونده جنایی شامل بازسازی صحنه جنایت قتل مسلحانه شد، ضمن اینکه روایت دیگری از لحظه وقوع قتل با حضور ضابط قضایی برای پیوند ماجرای قتل بیان شد. جنایت هولناک دفاع از خود.

وی در حضور مقام قضایی گفت: آن روز با موتورسیکلت به همراه برادرم به منزل ماجد رفتیم. وقتی به خیابان نوید 15 رسیدیم، برادرم را دیدم که با دوستش مصطفی و یک نفر دیگر در ماشین نشسته اند. وقتی ما را دیدند، هر سه نفر از ماشین پیاده شدند و شروع به فرار کردند، اما در همان حال مصطفی (کشته) ایستاد و اسلحه را به سمت من گرفت، اما ناگهان گلوله در اسلحه او گیر کرد. من ترسیدم و از ترس به او شلیک کردم و پس از اصابت گلوله تفنگ شکاری به سر و سینه اش به زمین افتاد و از محل متواری شدیم.

وی افزود: سپس اسلحه را با خود به شهرهای شمال کشور بردم و قصد داشتم آن را تکه تکه کنم تا به مکان دیگری منتقل کنم اما چون نتوانستم همان قطعات را دور انداختم.

با تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و صدور کیفرخواست، این پرونده کیفری در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم در جریان رسیدگی به صراحت به ارتکاب جنایت مسلحانه اعتراف کرد. لذا قضات دادگاه با توجه به اظهارات صریح و مستندات دقیق ایشان، حکم قصاص صادر کردند و لذا با تایید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای اجرای احکام دادسرای عمومی مشهد ارجاع شد. .

با مقدمات اجرای حکم، «درگیری رمضان» سحرگاه دیروز در حالی پای چوبه دار رفت که قضات اعدام نیز در زندان مرکزی مشهد حضور داشتند و بر اجرای این حکم با رعایت موازین قانونی و قانونی نظارت داشتند. او را به دار آویختند و به این ترتیب اعدام میهمان به چوبه دار مرتبط شد.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *