صفر تا صد واردات خودروهای کارکرده | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، شورای دولت پس از یک سال و نیم بررسی هفته گذشته سرانجام آیین نامه واردات خودروهای فرسوده را تصویب کرد و از این پس هر ایرانی می تواند با رعایت ضوابط تعیین شده خودروی مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد کند. در این لیست

بر اساس سامانه واردات خودروی فرسوده، واردات خودرو فقط برای مصارف شخصی مجاز است و واردکننده به مدت 5 سال حق فروش خودرو را ندارد. خودرو نباید بیش از 5 سال عمر داشته باشد و باید از کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا وارد شود. خودروهای وارداتی نیز باید دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 باشند و وضعیت ایمنی خودرو نیز باید توسط سازمان ملی استاندارد تایید شود.

اما نکته مهم در واردات خودروهای فرسوده تعرفه گمرکی این خودروها است. در مقررات خودروهای فرسوده تعرفه جداگانه ای برای این خودروها در نظر گرفته نشده است و به احتمال زیاد تعرفه واردات خودروهای فرسوده همانند تعرفه خودروهای وارداتی است.

همانطور که تحقیقات نشان می دهد، اگر این تعرفه برای خودروهای فرسوده نیز لحاظ شود، تنها برای واردات خودروهای زیر 1500 سی سی و خودروهای هیبریدی که تعرفه کمتری دارند، خواهد بود.

به عنوان مثال تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از 1500 سی سی 55 درصد است و یک محاسبه ساده نشان می دهد که اگر قرار باشد فردی خودروی 10 هزار دلاری وارد کند، احتمالاً هزینه نهایی آن خودرو حدود یک میلیارد دلار خواهد بود. تومان.

اما در مورد خودروهای هیبریدی با توجه به پایین بودن تعرفه گمرکی این خودرو، قیمت تمام شده نهایی خودرو بسیار کمتر از خودروهای بنزینی است و احتمالا متقاضیان قادر به واردات خودروهای هیبریدی به ارزش 10 هزار دلار با ارقام حدود 700 میلیون تومان خواهند بود. به دلار آزاد متوسط.

بیشتر بخوانید:

خودروهای ناخواسته چگونه محبوب شدند؟ | رشد قیمت با ثبت نام های جدید

ثبات قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی؛ قیمت سایپا جدید چقدر شد؟ | جدول قیمت

هزینه واردات خودروی دست دوم

علاوه بر مسائل فنی که مردم در هنگام واردات خودروهای فرسوده باید در نظر داشته باشند، واردکنندگان باید یک سری قوانین اداری و گمرکی را نیز در نظر بگیرند که بر هزینه های واردات حاکم است.

بیشتر این هزینه ها شامل حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و نرخ سود تجاری است. همچنین طبق مقررات واردات خودرو که ممکن است شامل خودروهای فرسوده نیز شود، واردکنندگان باید 4 درصد مالیات علی الحساب، عوارض ویژه واردات خودرو و عوارض استاندارد را نیز بپردازند.

عوارض گمرکی خودروهای وارداتی برای خودروهای زیر 1500 سی سی 55 درصد، برای خودروهای 1500 تا 2000 سی سی 75 درصد و برای خودروهای 2000 تا 2500 سی سی 95 درصد است.

هزینه و عوارض گمرکی خودروهای هیبریدی برای خودروهای معادل 1500 سی سی 5 درصد، از 1500 تا 2000 سی سی 25 درصد و از 2000 تا 2500 سی سی 25 درصد است.

بر اساس آیین نامه خودروهای فرسوده، ورودی خودروهای سواری بر اساس اصلاحیه تبصره 6 قانون نحوه محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودروها اخذ می شود. بر اساس این قانون، حقوق ورودی خودروهای سواری 25 درصد ارزش CIF است.

ارزش CIF همچنین مجموع کرایه ناخالص از مبدا تا گمرک، بیمه ترانزیت و قیمت کالا در مبدا است. به عبارت دیگر سیف شامل هزینه های بیمه، حمل و نقل کالا و قیمت خودرو در صادرات است که 25 درصد آن از واردکننده اخذ می شود. به این مبلغ یک نرخ سود تجاری اضافه می شود که متعاقبا اعلام خواهد شد.

یکی دیگر از شرایط واردات خودرو ارائه گواهی اسقاط خودرو است. برای این کار باید هزینه ها و هزینه ها پرداخت شود. این هزینه ها شامل مالیات تردد معادل 10 درصد ارزش گمرکی خودرو و هزینه انتقال مالکیت معادل 3 درصد ارزش گمرکی می باشد. برای اخذ گواهی اسقاط خودرو نیز بسته به نوع خودرو باید عوارض شهرداری پرداخت شود.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *