شبکه‌های اجتماعی و موتور جستجوهای داخلی کشورهای مختلف

تبلیغات بنری


گروه دیپلماسی – تینو: با افزایش نگرانی ها در خصوص حفظ حریم خصوصی، امنیت داده ها و وابستگی به بسترهای خارجی، کشورهای مختلف سعی در کاهش وابستگی و ترویج بومی سازی فضای مجازی داشته اند، زیرا با بومی سازی فضای مجازی، علاوه بر کاربرد قوانین و مقررات در زمینه حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها، امکان حرکت در روند ارتقای اقتصاد دیجیتال را فراهم می کند. از همه مهمتر، پلتفرم های محلی معمولاً با فرهنگ هر کشور سازگاری بیشتری دارند و این سازگاری می تواند به حفظ هویت فرهنگی و زبان محلی کمک کند. در زیر به چند نمونه از بومی سازی فضای مجازی در جهان اشاره می کنیم.

چین

موتور جستجوی بایدو

موتور جستجوی اصلی و پرکاربرد در چین که به طور خاص برای زبان و فرهنگ چینی طراحی شده است. بایدو با صدها میلیون کاربر فعال، یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان، به ویژه در چین است.

  • بایدو در سال 2000 شروع به کار کرد.
  • موتور جستجوی Baidu تقریباً 76٪ از بازار چین را در اختیار دارد.
  • بایدو هر روز بیش از 100 میلیارد جستجو انجام می دهد.
  • تعداد کاربران فعال ماهانه بایدو تنها در چین بیش از 600 میلیون نفر است.
  • درآمد بایدو در سال 2020 به بیش از 16 میلیارد دلار رسید.

شبکه اجتماعی وی چت

این برنامه همه کاره طیف گسترده ای از خدمات، از جمله پیام های متنی، تماس های ویدیویی و صوتی، پیام رسانی، تماس گروهی و WeChat Moment (معادل فیس بوک) را ارائه می دهد.

  • هر ماه یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از وی چت استفاده می کنند
  • 800 میلیون کاربر فعال ماهانه WeChat Pay
  • 50 درصد از کاربران 90 دقیقه در روز را صرف ویچت می کنند.
  • کاربران وی چت به طور متوسط ​​روزانه 7 مقاله می خوانند.
  • 36 درصد از کاربران WeChat را 30 بار یا بیشتر در روز باز می کنند.
  • 35 درصد از کل زمانی که کاربران در دستگاه های تلفن همراه صرف می کنند، صرف ویچت می شود.

منبع: washington.org

کره جنوبی

Naver موتور جستجوی اصلی در کره جنوبی است که بر محتوای محلی و خدمات اجتماعی تمرکز دارد. موتور جستجوی کره جنوبی Naver یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در این کشور است. جستجو در وب، نقشه ها، مسیریابی و اشتراک گذاری محتوای چند رسانه ای از جمله خدمات این موتور جستجو است.

  • Naver در سال 1991 توسط سامسونگ به عنوان نسخه بومی گوگل راه اندازی شد.
  • این موتور جستجوی کره ای 40 میلیون کاربر فعال دارد.
  • از آنجایی که الگوریتم ناور بر اساس زبان کره ای است، کره ای ها آن را به نمونه های خارجی ترجیح می دهند.

آمار کاربران موتور جستجوی کره ای برای ماه (2023)

  • هرگز 57.91 درصد
  • گوگل 32.79 درصد
  • داوم 4.27 درصد
  • بینگ 2.69 درصد
  • بقیه 1.3 درصد
  • نامشخص 0.77 درصد
  • بزرگنمایی 0.19%

منبع: آمار

شبکه اجتماعی Cocoa Talk

KakaoTalk یک پلت فرم پیام رسانی برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو، بازی و خدمات پرداخت است.

  • 53 میلیون کاربر فعال ماهانه تا اواسط سال 2022
  • 47 میلیون کاربر در کره جنوبی
  • ارائه خدمات به 15 زبان دنیا
  • 93 درصد از دارندگان گوشی های هوشمند در کره جنوبی از این برنامه پیام رسانی استفاده می کنند.

ژاپن

یاهو ژاپن یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در ژاپن است. خدمات یاهو ژاپن شامل ایمیل، خدمات مالی، خدمات خرید، مزایده، اطلاعات و آمادگی در برابر بلایا و همچنین جستجوی داده ها از جمله اخبار است.

درباره یاهو ژاپن

  • این موتور جستجو در سال 1996 تاسیس شد.
  • یاهو ژاپن یک نهاد و برند مجزا از یاهو جهانی است.
  • یاهو ژاپن 89 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
  • بیش از 80 درصد از کاربران اینترنت در ژاپن از این پلت فرم استفاده می کنند
  • Yahoo Japan برای کاربران ژاپنی طراحی شده است و خدماتی را به زبان ژاپنی ارائه می دهد.

شبکه اجتماعی آنلاین

اپلیکیشن پیام رسانی خطی (معادل WhatsApp) قابلیت اشتراک گذاری پیام ها و محتوای چندرسانه ای را دارد. اکثر شرکت های ژاپنی دارای حساب های کاربری رسمی در لاین هستند.

  • Line محبوب ترین سرویس پیام رسانی در ژاپن در سال 2024 با 95 میلیون کاربر فعال ماهانه است.
  • 125 میلیون نفر (68 درصد از کل جمعیت ژاپن) از این پیام رسان استفاده می کنند.

روند صعودی افزایش تعداد کاربران خوشنویسی ژاپنی از سال 2014 تا 2021

  • 44 میلیون نفر در سال 2014
  • 58 میلیون نفر در سال 2015
  • 71 میلیون نفر در سال 2016
  • 77 میلیون نفر در سال 2017
  • 79 میلیون نفر در سال 2018
  • 83 میلیون نفر در سال 2019
  • 86 میلیون نفر در سال 2020
  • 92 میلیون نفر در سال 2021

منبع: Businessofapps.com

فرانسه

موتور جستجوی کوانت

موتور جستجوی فرانسوی Quant به عنوان جایگزینی برای گوگل و بینگ طراحی شده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا داده ها را به صورت ناشناس جستجو کنند و هیچ گونه اطلاعات شخصی را ذخیره نمی کند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، کوانت را گوگل فرانسه نامید و از شهروندان فرانسوی خواست این موتور جستجو را با نمونه های خارجی جایگزین کنند.

  • Quant در سال 2013 پس از یک دوره بتا دو ساله راه اندازی شد.
  • این موتور جستجو روزانه بیش از 8 میلیون کاربر فعال دارد.
  • کاربران روزانه بیش از 500 میلیون جستجو انجام می دهند.
  • 65 درصد از کاربران این موتور جستجو فرانسوی هستند.
  • 30 درصد از کاربران این پلتفرم در سال 2016 آلمانی بودند.
  • این پلتفرم با همکاری مراکز دانشگاهی یک لیست سیاه ایجاد کرد تا محتوای نامناسب برای نوجوانان را مسدود کند.
  • حدود 2.5 میلیون دانش آموز از Quant Junior در مدرسه استفاده می کنند.

پیام رسان چپ

T-Chap فعالیت خود را در سال 2019 آغاز کرد و تمام وزارتخانه های فرانسه شروع به استفاده از آن به عنوان یک پلت فرم محلی کردند. گفته می شود نگرانی دولت فرانسه در مورد امنیت داده های کاربران، به ویژه کارمندان دولت، در پیام های خارجی، پاریس را بر آن داشته است که طرح توسعه و ارتقای Tchap را دنبال کند.

  • در سال 2020 (یک سال پس از شروع کار)، تعداد کاربران فعال این پلتفرم به 80 هزار نفر رسید.
  • تعداد کاربران این پلتفرم با اپیدمی کرونا و کار از راه دور به 160000 نفر رسید.
  • این پیام رسان در حال حاضر روزانه 300 هزار کاربر فعال دارد.

ایتالیا

موتور جستجوی ویرجیلیو

ایتالیا موتورهای جستجوی ملی و محلی زیادی دارد. یکی از معروف ترین آنها Virgilio است که سعی دارد با استفاده از محتوای مرتبط با فرهنگ و زبان ایتالیایی به عنوان نسخه محلی نمونه های خارجی به نیازهای کاربران ایتالیایی پاسخ دهد.

ویرجیلو کسب و کار خود را در سال 1996 بر اساس مدل یاهو آغاز کرد. نیمی از کاربران ایتالیایی در سال 2015 (حدود 13 میلیون کاربر) ماهانه از این پورتال بازدید کردند. علاوه بر جستجوی داده ها و ایمیل، این پلتفرم طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی تلفن همراه را برای پلتفرم های پیشرو گوشی های هوشمند ارائه می دهد که به طور خاص برای شهروندان ایتالیایی طراحی شده اند. امکانات عبارتند از:

  • ارائه آخرین اخبار و عکس ها از ایتالیا
  • مسابقات ورزشی به خصوص مسابقات لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا
  • پیش بینی آب و هوا در ایتالیا
  • فال روزانه به زبان ایتالیایی
  • اخبار مهم بازار سهام با تمرکز بر سهام ایتالیا

قاشق ها را در شبکه اجتماعی خم کنید

Bending Spoons، یک شرکت فناوری پیشرو، به عنوان یک شبکه رسانه اجتماعی نیز شناخته می شود.

  • Bending در سال 2013 تاسیس شد و به سرعت به یکی از بزرگترین استارت آپ های ایتالیا تبدیل شد.
  • این شرکت با تمرکز بر طراحی اپلیکیشن موبایل میلیون ها کاربر را به خود جذب کرده است.
  • این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا محتوای متنوعی از جمله عکس و فیلم را به اشتراک بگذارند.
  • تعداد دقیق کاربران Bending Spoons اعلام نشده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *