شباهت‌ صحنه‌های بغض و اشک و گریه در «ستایش» و «طوبی»!

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، سعید سلطانی – کارگردان سریال «توبی» در پاسخ به این که در بیشتر سریال هایتان از جمله «ستایش» و «توبی»، زنانی را که سختی های زیادی را تحمل می کنند، نشان داده اید؟ اضطراب پشت این انتخاب؟ وی توضیح داد: قبل از اینکه داستانی را انتخاب کنم به داستانی که گفته می شود نگاه می کنم تا ببینم می توانم این داستان را بگویم یا نه. الان خوشبختانه در بیشتر کارهایی که کار کرده ام، شخصیت های اصلی که داستانی برای گفتن دارند، خانم ها هستند، به خصوص خانم های پرتلاش.

سلطانی افزود: علاوه بر آن معتقدم زن جزء مهم جامعه و محور اصلی خانواده است و تربیت جامعه آینده بر عهده زنان است. در واقع شخصیت ها همه نقش های اجتماعی و خانوادگی مانند مادر، دختر، همسر و… را دارند و در عین حال قهرمان داستان هستند.

اعتراف می کنم که کار در تلویزیون جسارت می خواهد، فرمول سریال سازی اشک هایی که از مخاطب می گیرد.

توبی و ستایش وجه اشتراکی با زنان جامعه ایران دارند

این کارگردان درباره وجه اشتراک توبی و ستایش با زنان جامعه ایران نیز گفت: فکر می کنم با توجه به تفاوت های زیادی که این دو شخصیت را به هم نزدیک می کند، سخت کوشی، عشق به خانواده، شیرینی و دوستی، اینطور نیست. . تسلیم و … ویژگی های شخصیتی مشترک بین شخصیت هایی که در سریال مذکور ظاهر می شوند و این اشتراکات را می توان در مادران و دختران سرزمینمان مشاهده کرد و می توان گفت که شخصیت های «ستایش» و «توبی» توانستند تنها گوشه ای از نگرش زنان زحمتکش و فداکار ایرانی را نشان می دهد

توبی

چرا این همه غم و اشک؟

سپس این نویسنده و کارگردان در پاسخ به این که هم در «ستایش» و هم در «توبی» غم و اندوه و اشک در طول داستان دیده می شود، گفت: باید تاکید کنم که این اتفاق نیفتاده است ما قصد نداشتیم و نمی‌خواهیم سریالی بسازیم که تماشاگر را خسته کند، همان‌قدر که صحنه‌ها دیوانه‌کننده بودند، داستانی که بحث کردیم نقاط سیاهی داشت که سعی کردیم به آرامی آن‌ها را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه رابطه درستی بین «توبی» و مخاطب شکل گرفت، گفت: مخاطب با سریال و شخصیت های آن آشنا شد و تا حدی درگیر لحظات تاریک و روشن داستان بود. که با شخصیت هایش گریه کرد و از خوشحالی شخصیت ها احساس خوشبختی کرد.

سلطانی اضافه کرد: بنابراین اگر مخاطب با این سریال‌ها مثل «توبی»، «ستایش» و … اشک می‌ریزد به این دلیل است که شخصیت‌های سریال را خوب می‌شناسد و کار زمانی موفق است که بتواند شناسایی بین شخصیت ها مخاطب و قهرمانان داستان خلق می شوند

شباهت های «مداحی» و «طوبی» چیست؟

این کارگردان درباره ضرورت پرداختن به مسائلی چون اربعین، مبارزات انقلابی و دفاع مقدس در شرایط کنونی جامعه گفت و دینداری جزء لاینفک زندگی و مسائل امروز ماست و به نوعی درگیر آن هستیم و هر روز و هر لحظه با آن همزیستی داشته باشیم و جزء مولفه های اعتقادی و اعتقادی ماست و نهضت امام حسین (علیه السلام) و دفاع مقدس نیز جزء لاینفک زندگی ماست. ما با آنها مرتبط شده ایم. مال آنها از کودکی البته داستان هایی با پیشینه مرتبط با مسائل عاشورا و دفاع مقدس نباید به دستور سازمان یا سازمانی ساخته شود، بلکه باید در فضای داستان باشد و در هر جایی که داستانی وجود دارد و می توان آن را بیان کرد. زمینه مسائل، و باید به این مسائل رسیدگی شود.

کارگردان سریال «توبی» در پایان تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم و زمانی که پروژه «توبی» را شروع کردیم، نه تنها می خواستیم به آن برسیم، بلکه سعی کردیم تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار بگیریم. بهتر است هرچه بیشتر مخاطبان را جذب و راضی کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی درباره کارگردانی سریال «توبی» نیز گفت: بر اساس شنیده ها و پیام هایی که از مخاطبان دریافت کردیم، می توان گفت سریال «توبی» مخاطب نسبتا خوبی پیدا کرد و در انتقال پیام موفق شد. من راضی هستم که فیلمسازی شامل یک جزء نیست، در واقع مجموعه ای از مولفه هاست از جمله داستان، انتخاب بازیگران، بازی بازیگران، اجرای مناسب در قالب داستان و در واقع فراهم کردن محیط. که در آن بیننده شخصیت را باور می کند و شخصیت های واقعی و باورپذیر خلق می کند که گذشته از این، اصالت را مردم می دانند، یعنی شخصیت ها در زمان خود زندگی می کنند و داستانی واقعی و روایتی واقعی دارند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *