به گزارش تینو، همزمان به نظر می رسد سایر لوازم الکترونیکی نیز در راه ورود یا تولید هستند.
پایان دادن به مصرف سوخت های فسیلی
سالهاست که تلاشهای دولتها در صنعت خودروسازی بر تولید خودروهای الکتریکی متمرکز شده است. بسیاری از کشورها سعی می کنند مردم را به خرید چنین خودروهایی تشویق کنند تا قیمت آنها معقول بماند. چه در تولید و چه در نرخ مالیات. با این حال، نباید فراموش کرد که هدف اصلی از تولید خودروهای تمام الکتریکی کاهش میزان تولید کربن است. بنابراین پیشنهاد می شود به عنوان مبنا به سمت تولید برق از انرژی های سبز و تجدیدپذیر حرکت شود. به این ترتیب نیاز به سوخت های فسیلی در صنعت خودروسازی در بلندمدت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
معرفی خودروهای برقی وارداتی
هفت خودروی برقی ارائه شده در سامانه برای فروش در ایران عبارتند از: Hongchi EQM5، KMC EJ7، Luna GRE، Sino Gold Tango 5، Volkswagen ID 4 Kraz، Honda ENS1 و Audi Q5E-Tron. برندهای چینی
آیا بازار ایران برق را می پذیرد؟
به نظر می رسد برای بازاریابی خودروهای برقی در کشور نیاز به زیرساخت هایی داریم که مهمترین آن ایستگاه های شارژ است. جاهایی مثل پمپ بنزین باید زیاد باشد و صاحبان این خودروها بتوانند با خیالی آسوده به دورترین نقاط کشور سفر کنند. از سوی دیگر، نگهداری از این خودروها نیز روشی متفاوت با نسخه های بنزینی دارد، بنابراین باید توجه داشته باشیم که مردم قبل از خرید خودروهای برقی به فکر در دسترس بودن قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری باشند. بنابراین به نظر می رسد خودروهای تمام برقی در ایران راه درازی برای کسب سهم بازار دارند.
قیمت نهایی پایینه؟
علاوه بر بازار نه چندان پرطرفدار، تعرفه 4 درصدی خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی شاید یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت خودروهای تمام برقی باشد.
بیشتر بخوانید:
hamshahrionline به نقل از تینو