رونمایی از طرح خطرناک امارات برای آینده غزه | وعده اماراتی ها در نشست ۳ جانبه با آمریکا و اسرائیل

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، رسانه های صهیونیستی این هفته خبری از دیدار محرمانه امارات، اسرائیل و آمریکا درباره فردای جنگ غزه منتشر کردند، نشستی که در آن درباره آینده غزه بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار سه جانبه با حضور ران درمر مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور راهبردی به همراه رئیس اداره سیاسی وزارت جنگ این رژیم با عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات و برت مک گورک، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، طرح امارات برای آینده غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

واشنگتن پست در مورد این طرح گزارش داد که اماراتی ها پیشنهاد واگذاری کنترل غزه به سازمان های خودگردان را در روز پس از پایان جنگ دادند.

نکته قابل توجه این است که اماراتی ها به صهیونیست ها و آمریکایی ها قول داده اند که نسخه اصلاح شده و به روز شده سازمان خودگردان مسئولیت مدیریت غزه به ریاست سلام فیاض را بر عهده خواهد داشت.

سلام فایز بین سال های 2007 تا 2013 رئیس شورای وزیران اداره خودمختار بود و پیش از آن نیز بین سال های 2002 تا 2005 وزیر دارایی این سازمان بود. گزینه فایز توسط امارات متحده عربی (احتمالاً تحت هدایت محمد دحلان) پیشنهاد می شود، زیرا آمریکا علاقه مند است که محمد مصطفی، نخست وزیر کنونی، جایگزین محمود عباس، رئیس کنونی تشکیلات خودگردان فلسطین شود. این در حالی است که اسرائیل گزینه حسین آل شیخ، رئیس دفتر محمود عباس را نیز بررسی می کند.

اماراتی‌ها تأیید می‌کنند که بر اساس برنامه‌شان، اداره غزه در سال اول مبتنی بر مدیریت و توزیع کمک‌های بین‌المللی در این منطقه با کمک کارکنان اداری سازمان‌های خودگردان خواهد بود. مسئولیت امور امنیتی تحت نظارت آمریکا (از طریق پایگاه لجستیکی در مصر) و با مشارکت کشورهای عربی قطر، مصر، مراکش و کشورهای غیر عرب مانند اندونزی، برزیل و ایتالیا خواهد بود. این در حالی است که از عربستان سعودی که با میزبانی از نشست های دیپلماتیک سعی در ایفای نقش محوری در آینده غزه داشته است، اشاره ای نشده است.

اماراتی ها همچنین پیشنهاد کردند که این طرح به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد برسد تا از احتمال وتو در شورای امنیت جلوگیری شود. گفته می شود این طرح توسط لانا نصیبه، سفیر امارات در سازمان ملل متحد طراحی شده است. هفته گذشته، نصیبه به طور ضمنی از طریق مقاله ای در مجله فایننشال تایمز، این طرح را فاش کرد.

وعده امارات در نشست سه جانبه با آمریکا و اسرائیل با افشای نقشه خطرناک امارات برای آینده غزه

وی اصالتا فلسطینی دارد و در این مقاله خواستار تشکیل یک گروه بین المللی برای مدیریت بحران انسانی غزه شد تا صلح و ثبات بار دیگر غزه جدید را کنترل کند و در آینده این گروه به اولین گروه تبدیل شود. گروه پایه های دولت بعدی در غزه. این در حالی است که به نظر می رسد صرف نظر از این پوشش دیپلماتیک به نام لنا نصیبه، از منظر سیاسی و امنیتی، این طرح زاییده ذهن فردی مانند «محمد دهلان» است.

نکته قابل توجه دیگر در مورد طرح امارات این است که ران درمر، نماینده رژیم در این مذاکرات سه جانبه با این طرح موافقت کرد، در حالی که نتانیاهو پیش از این بر لزوم حذف سازمان های خودگردان از هر گونه نقشی در آینده غزه تاکید کرده بود. . پادشاه

با تمام این اوصاف، به نظر می رسد طرح اماراتی که تلویحاً با چراغ سبز واشنگتن و تل آویو همراه بود، بالاخره باید در غزه اجرایی شود، جایی که حماس علاوه بر قدرت، همچنان حرف اول را در عرصه های سیاسی و اداری می زند. در صحنه نظامی این پرتو برخورد می کند.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *