به گزارش خبرگزاری «تینو»، بر اساس قانون، مردم می توانند از شرکت های بیمه شکایت کنند و «بیمه مرکزی» موظف است به این شکایات رسیدگی کند و در صورت ثبت شکایت، شرکت های بیمه را موظف به محاسبه دقیق کند. خسارت و پرداخت. وقتی مردم از شرکت های بیمه ناراضی هستند، در پرداخت غرامت احساس بی انصافی می کنند و اعتماد خود را از دست می دهند و بنابراین بیمه مرکزی باید راهی را در پیش بگیرد که حق بیمه گذاران و شرکت های بیمه از سوی بیمه گذاران ضایع نشود. بار پرداخت کافی و قانونی خسارت را نادیده نگیرید.
بیمه مرکزی می گوید: از 5 هزار و 804 شکایت ثبت شده در 9 ماهه امسال، 5 هزار و 259 شکایت رسیدگی، 3331 شکایت پذیرفته شده، هزار و 928 شکایت رد شده و البته 545 شکایت در دست بررسی است .
رهنمودهایی برای شکایت از بیمه گذاران
برای شکایت از شرکت های بیمه لازم است وارد سایت بیمه مرکزی به آدرس https://sanhabcomplaintsi.centinsur.ir/ شده و پس از قبول شرایط اولیه نسبت به شکایت اقدام نمایید. در مرحله اول ابتدا کد ملی، تاریخ تولد، شماره همراه خود را وارد کنید تا هویت شما تایید شود. کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس اطلاعات شاکی را وارد کرده و نوع شکایت، مشخصات بیمه نامه، موضوع شکایت را وارد کرده و مدارک و مدارک را بارگذاری کنید و کد تاییدیه را ذخیره کنید تا شکایت خود را ارسال کنید. . شما دارید
اطلاعات شاکی محرمانه است
بیمه مرکزی می گوید: حریم خصوصی همه کاربران محفوظ است و کاربران و شاکیان اطلاعات لازم برای رسیدگی به پرونده را دریافت خواهند کرد اما این اطلاعات در اختیار دیگران قرار نمی گیرد. البته مواظب باشید بدون مدارک و مستندات شکایت نکنید زیرا بر اساس قانون یکپارچگی اداری هرگونه اظهار خلاف واقع یا ارائه مدارک جعلی که ناقض حقوق قانونی دولت یا شخص ثالث باشد یا. فرار از انجام وظیفه یا اخذ ارزیابی غیرقانونی جرم محسوب می شود. مهم است که بدانید چه زمانی باید شکایت خود را به شرکت بیمه ارسال کنید. بر اساس آیین نامه شماره 71 شورای عالی بیمه، چنانچه ظرف 20 روز به شکایات بیمه ای در شرکت های بیمه رسیدگی نشود، بیمه شدگان، بیمه گران و صاحبان حقوق خود می توانند برای رسیدگی به شکایات بیمه ای به سامانه مرکزی مراجعه کنند. مدارک و دلایل مورد نیاز برای درخواست رسیدگی.
8 دلیل نارضایتی مردم از بیمه گذاران
1- عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت خسارت
2- ابهام در بیمه نامه ها و شرایط قرارداد
3- ضعف در خدمات پس از فروش
4- پیچیدگی اداری و بوروکراسی شدید
5- اختلاف در میزان خسارت پرداختی
6- عدم شفافیت بیمه نامه ها و عدم آگاهی بیمه گذاران
7- مشکلات مالی شرکت های بیمه
8- افزایش تعداد پرونده های خسارت و ناکارآمدی ادارات پرداخت خسارت