معاون صدای رسانه ملی با اشاره به حضور صداوسیما در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صداوسیما را بازتاب حضور مردمی در روز حماسه انتخابات دانست.
یورنا – به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر نقش صداوسیما در روز انتخابات و انعکاس حماسه احساسی مردم در شعب اخذ رای گفت: مشارکت حداکثری؛ این امر همواره یکی از ارکان و اولویت های اساسی برگزاری انتخابات در نظام دموکراتیک تئوکراتیک ایران بوده است که در برهه های حساس برای کشور قدرت، اقتدار و اعتبار ایجاد کرده و خواهد داشت. حضور پرشور مردم به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اسلامی، موجب ناامیدی دشمن و شکست پروژه های او می شود. مشارکت حداکثری مردم در انتصاب مدیران و سیاستمداران، تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام را تضمین می کند. از سوی دیگر، مشارکت سیاسی باعث افزایش انگیزه مردم در قبال مسئولیت خود در قبال جامعه، تعیین سرنوشت، ثبات سیاسی، مشروعیت و مشارکت نخبگان خواهد شد. به همین دلیل، «مشارکت حداکثری» به عنوان یک رکن اساسی در بیانات امام خمینی (رضی الله عنه) و رهبر معظم انقلاب همواره مورد تأکید بوده است.
معاون صدا اضافه کرد: در این راستا و در راستای حفظ و تقویت این رسالت، شبکه های 14 گانه معاونت صدا، متناسب با وظایف، جامعه مخاطبان و اسناد اولیه، برنامه های خود را با هدف – برنامه ریزی می کنند. ارتقای آگاهی جامعه از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، تحلیل کارشناسی انتخابات، تبیین شاخص های انتخاب صحیح و همراهی با نهادهای اجرایی و نظارتی در انتخابات با هدف افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای.
بخشی زاده با بیان برنامه ریزی ویژه معاونت صدا برای روز انتخابات گفت: معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران انتخابات را به صورت ویژه رسانه ای کرد و به همین منظور برنامه ریزی کلی و حضور همه جانبه تهیه شد. ارتباط مستمر با نمایندگان ستاد انتخابات وزارت کشور، نمایندگان شورای نگهبان، خبرنگاران معاونت صداوسیما مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور و خبرنگاران معاونت انتخاباتی مستقر در شورای نگهبان. خبرنگاران ستاد مجلس شورای اسلامی مستقر در شهر تهران، خبرنگاران مراکز استان ها، روسای ستادهای انتخاباتی استان ها و مراکز اخذ رای خارج از کشور با هماهنگی ستاد انتخابات وزارت کشور از مردم برای حضور در ستادهای حماسی دعوت می کنند. از طریق پیامک و ارسال پیام صوتی فعالیت تمامی شبکه های رادیویی در فضای مجازی و خبرنگاران محلی برای نشان دادن حضور حماسی مردم در صحنه انتخابات بخشی از فعالیت هاست.
معاون صداوسیما درباره محورهای برنامه سازی در روز انتخابات گفت: تولید و پخش ویژه برنامه های انتخاباتی در تمامی شبکه های رادیویی با هدف دعوت مردم به پای صندوق های رای، تولید و پخش برنامه های انتخاباتی در تمامی شبکه ها با هدف دعوت مردم به نظرسنجی که نشان دهنده حضور پرشور مردم در شعبه های اخذ رای و افزایش توزیع موسیقی حماسی گسترده و موثر، پخش تبلیغات متعدد و متنوع رادیویی، تشویق مردم به حضور در محل های رای گیری در اولین ساعات رای گیری و پخش انواع مختلف است. برنامه های کوتاه انتخاباتی با تمرکز بر اهمیت انتخابات. حضور حداکثری، تولید و پخش موسیقی حماسی جذاب ملی و محلی، دعوت از تمامی اقشار واجد شرایط برای رای دادن در شعب اخذ رای، تاکید بر حضور مردم در شعب اخذ رای در اولین ساعات رای گیری و تاکید بر نقش همه شهروندان در انتخاب و… اقدامات دیگر شامل وجود یک دولت کارآمد و حل مشکلات اجتماعی است.
انتهای پیام/
mizanonline به نقل از یورنا