دیگر نیازی به خلبان نیست! | هوش مصنوعی هواپیما را هدایت می‌کند

تبلیغات بنری


تینو – یکتا فراهانی: روزی در آینده ای نه چندان دور، هواپیماهای طراحی شده توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی پرواز خواهند کرد. رویایی که خیلی ها به دنبال راه رسیدن به آن هستند.

هواپیماهای بدون سرنشین

می توان گفت این اولین هواپیمای مسافربری مجهز به هوش مصنوعی در جهان است که مسافران می توانند در کابین جلویی آن بنشینند و از دیدن مناظر طبیعی لذت ببرند. چون خلبانی در آن نیست.

غول هوانوردی Embraer از مفهوم یک جت خصوصی کاملاً خودمختار پرده برداری کرده است. در چیزی که نشان دهنده پیشرفت در آینده هوانوردی است، این شرکت با Bombardier همکاری کرد تا چشم انداز آینده را برای یک جت تجاری با هوش مصنوعی ارائه دهد.

هواپیمای غول پیکر؛ محفظه سه منطقه ای

در انجمن ملی کسب و کار هوانوردی در اورلاندو، فلوریدا، غول هواپیماسازی از برنامه های آینده برای کابین جت با اندازه متوسط ​​رونمایی کرد.

Embraer در X نشان داد که این طراحی پیشرفته شامل یک کابین سه منطقه است.

به نوشته روزنامه الشمس، یکی از محوطه های آن سالنی است با فضای نشیمن بزرگ. از جمله کابین خلبان. طبیعتا هواپیما به دلیل طراحی مستقل که در آن نیازی به کابین خلبان یا خود خلبان نیست فضای زیادی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پرواز بدون سوخت پایدار

در طراحی هوش مصنوعی این هواپیما یک کابین خلبان با پنجره های لمسی به تصویر کشیده شده است.

این هواپیما کاملاً بدون سوخت پایدار و همچنین بدون موتور در بال ها طراحی شده است. در عوض، به نظر می‌رسد که موتورها یکی روی هم قرار گرفته‌اند و دارای سه ورودی هوا هستند. یکی بالای هواپیما و دو ورودی در کنار.
همچنین دارای دم V شکل بود که قبلاً در هواپیماهای تجاری دیده نشده بود. همچنین دارای پیکربندی موتور با دو موتور توربوفن در دم است.

سیستم رانندگی با فناوری سبز

Embraer به AeroTime گفت: هواپیمای کاملاً خودمختار به این معنی است که نیاز به کابین خلبان را از بین می برد و امکان پیکربندی کابین های جدید مانند سالن استراحت رو به جلو را فراهم می کند.
پایداری در DNA هواپیما نیز وجود دارد که مجهز به سیستم پیشرانه با فناوری سبز مبتنی بر SAF، الکتریکی یا هیدروژنی است.

به گفته امبرائر، با وجود برنامه‌های شگفت‌انگیز برای پایه‌گذاری آینده هوانوردی پهپادی، از زمان مطرح شدن ایده اولیه، هیچ کار روی این هواپیما انجام نشده است.

جت تجاری Embraer

این شرکت معتقد است که این مفهوم هواپیما مرزهای نوآوری های ممکن و احتمالی آینده را جابجا می کند و مهمتر از همه، می تواند برای ادامه الهام بخشیدن به تفکر نوآورانه در صنعت هوانوردی ضروری تلقی شود.

در حال حاضر هیچ تعهدی از سوی Embraer Executive Jets برای توسعه و ساخت این هواپیما وجود ندارد. اما سایر خطوط هوایی که روی عناصر مشابه کار می کنند می توانند به ایجاد جت تجاری Embrear منجر شوند.

پرواز مستقل برای مواقع اضطراری

این طراحی شامل هواپیماهای سیروس و هوندا جت می شود که در مواقع اضطراری در صورت ناتوانی خلبان و ناتوانی در فرود هواپیما، پرواز خودران را انجام می دهند. یعنی به هواپیما اجازه می دهد خودش این کار را انجام دهد. در عین حال، مناقشات فعلی در دنیای هوانوردی بر سر کاهش عملیات هوایی یا تلاش برای حذف کامل آنها ادامه دارد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *