دستور امام‌جمعهٔ تبریز برای صرفه‌جوییِ برق + عکس

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری، امام جماعت تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ در آغاز خطبه های نماز جمعه این روز. این شهر در اقدامی جالب برای صرفه جویی در مصرف برق دستور خاموش شدن لوسترهای مصلی امام خمینی (رضوان الله علیه) را صادر کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: صرفه جویی در مصرف برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متاسفانه مصرف بهینه انرژی در کشور به معنای استفاده بی رویه نیست، بلکه برخی از صنایع برای تامین برق منازل تعطیل هستند.
وی ادامه داد: یک روز در هفته برخی از صنایع و معادن به تامین برق منازل نزدیک می شوند به طوری که در هفته گذشته 900 مگاوات مصرف برق داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت و نیم درصد افزایش داشته است.

مطهری عسل خاطرنشان کرد: مردم بر این باورند که وقتی وقفه نباشد همه چیز حل می شود و مشکلی وجود ندارد در حالی که صنایع به دلیل این موضوع تعطیل هستند.
چرا کولر گازی را در اتاقی روشن نگه دارید که هرگز در آن نیستید؟
وی افزود: حتی خاموش کردن یک لامپ اضافی نیز به مصرف برق کمک می کند. چرا ده ها لامپ باید روشن باشند؟ چرا وقتی کولر گازی را در اتاقی که هرگز در آن حضور ندارید روشن نگه می دارید تهویه مطبوع به یک مراسم تبدیل شده است؟
و نگویید هزینه آن را خواهیم داد، زیرا با هر مصرف اضافی زندگی را برای دیگران سخت تر می کنیم
امام جمعه تبریزی می فرماید: نگویید ما هزینه می کنیم، زیرا با هر مصرف اضافی زندگی را برای دیگران سخت می کنیم، بهتر است چراغ های اضافی مسجد را خاموش کنیم، زیرا روشنایی آنقدر لازم نیست .
به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع مدیریت مصرف برق یکی از موضوعاتی است که همه ساله مورد توجه قرار می گیرد و وزارت نیرو با توجه به دستیابی به برنامه های مدیریت مصرف ارائه شده، طرح های تشویقی را اجرا کرده است. با توجه به این مبحث، اقدام خوب امام جمعه تبریز یعنی دستور خاموش کردن لوسترهای مساجد برای صرفه جویی در مصرف برق، از جمله اقداماتی است که پیام مهمی به همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی کشور دارد. این امر برای تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق و حرکت در این مسیر الگویی برای منطقی سازی مصرف برق در جامعه است.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *