تینو – یکتا فراهانی: تلفن همراه به دلیل پیشرفت های شگفت انگیزی که دارد وسیله ای جذاب است. امروزه کودکان و نوجوانان نه تنها دنیای بزرگسالان را تسخیر کرده اند. اما در این بین مدیران، معلمان، والدین و بالاتر از همه آموزش و پرورش باید منظم عمل کنند تا بچه ها بتوانند از آن استفاده کنند.
رقابت با گوشی های هوشمند
به عنوان یک معلم مدرسه راهنمایی، نانسی استریت می داند که رقابت با گوشی های هوشمند برای جلب توجه بچه ها چقدر دشوار است.
او می گوید که اگرچه تلفن در کلاس درس مجاز نیست، دانش آموزان به طور معمول قوانین را نادیده می گیرند.
لس آنجلس آخرین منطقه ای است که در این هفته استفاده از تلفن های هوشمند را در مدارس ممنوع کرده است.
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه
ممنوعیت تلفن همراه بخشی از یک روند رو به رشد است زیرا ایالت ها و مدارس بیشتری در سراسر ایالات متحده در نظر دارند که چگونه وابستگی فزاینده کودکان به دستگاه های خود را مدیریت کنند.
به گزارش بی بی سی، نیویورک و کالیفرنیا، دو ایالت پرجمعیت آمریکا، در حال بررسی سیاست های جدید در سطح ایالتی در این زمینه هستند.
در اوایل این هفته، فرماندار کالیفرنیا خواستار ممنوعیت استفاده از تلفن های هوشمند در کلاس های درس شد و گفت که با قانونگذاران در مورد این سیاست همکاری خواهد کرد.
یک تغییر اساسی در نحوه معاشرت ما
رافائل هاجز، معلم کلاس ششم مدرسه ای در لس آنجلس، می گوید: من شاهد تغییر نگران کننده و قابل توجهی در نحوه معاشرت کودکان بوده ام.
او به بی بی سی گفت که بحث های زیادی در مورد استفاده کودکان از تلفن همراه در مدارس وجود دارد. اما قانونگذاران در ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان و دموکرات ها به طور یکسان سیاست های مشابهی را دنبال می کنند.
بیشتر بخوانید:
مفاهیم: رسانه های اجتماعی چیست؟
گوشی های هوشمند با مغز ما چه می کنند؟
دسترسی به رسانه های اجتماعی را مسدود کنید
فلوریدا سال گذشته قانون ایالتی را وضع کرد که مدارس را ملزم می کرد استفاده از تلفن همراه در کلاس های درس را ممنوع کرده و دسترسی به شبکه های اجتماعی از طریق وای فای مدرسه را مسدود کنند.
این قانون همچنین مدارس را ملزم میکند تا در مورد تأثیرات اجتماعی، عاطفی و فیزیکی رسانههای اجتماعی آموزش ارائه دهند.
نگرانی در مورد اثرات مضر تلفن همراه
نگرانی در مورد استفاده از تلفن ها در مدارس تقریباً از زمانی که این دستگاه ها وجود داشته اند، با اجماع کمی و اختلاف نظر زیاد وجود داشته است. ایالات متحده از دهه 1980 شاهد چندین تلاش برای ممنوعیت وسایل ارتباطی از کلاس های درس بوده است.
مدارس به تلفنها بهعنوان منبع فزاینده حواسپرتی و مزاحمت سایبری و راهی بالقوه برای تقلب دانشآموزان در انجام تکالیف نگاه میکنند.
به علاوه آن را رسانه های اجتماعی خطر ابتلای کودکان به علائم اضطراب و افسردگی را افزایش می دهند، اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع مختلط بوده است.
یک مطالعه منتشر شده در سال 2019 و اغلب توسط دفاتر بهداشت فدرال به آن استناد شده است، نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، با خطر دو برابری ابتلا به مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی مواجه هستند..
hamshahrionline به نقل از تینو