جزئیات جالب درباره پدافند پر سروصدای «تاد» | سلاح جدید تحویلی آمریکا به اسرائیل را بشناسید

تبلیغات بنری


به گزارش تینو، سایت آرتی عربی نوشت: سامانه THAAD که مخفف عبارت High Area Defence است، در آغاز قرن بیست و یکم توسط ایالات متحده برای محافظت در برابر موشک های بالستیک میان برد طراحی و توسعه داده شد. تولید آن در قرن بیستم متوقف شد.»

تولید سامانه های موشکی ضد بالستیک تاد در می 2004 آغاز شد و در مجموع 16 نمونه از این سامانه های موشکی ضد بالستیک ساخته و آزمایش شده است.

آمریکایی ها در این آزمایش 14 موشک بالستیک شلیک کردند که سامانه تاد توانست 11 موشک را منهدم کند. اما این موشک هایی که توسط سامانه تاد آمریکایی منهدم شدند چیست؟ این موشک ها، موشک های معروف SS-1 Scud هستند که در خاورمیانه شناخته شده اند. این موشک ها بر اساس موشک R-17 ساخته شده اند و در اوایل دهه 1950 توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده اند.

لازم به ذکر است که بیشتر این موشک ها در اختیار عراق بود که هر از چند گاهی به سمت اسرائیل شلیک می کرد. اسرائیل تقریباً تمامی این موشک ها را با سامانه های پدافند هوایی خود رهگیری و منهدم کرد. گفته می شود برخی از این موشک ها هنوز در اختیار ایران و سوریه هستند.

جزئیات جالب در مورد دفاع پر سر و صدا از

تمامی سامانه های ضد موشکی معمولاً در نزدیکی هدف مورد نظر منفجر می شوند و با موج انفجار و قطعات متعددی که از آن به وجود می آیند، هدف را از بین می برند. این در حالی است که سامانه تاد تنها موشکی است که کلاهک آن حاوی هیچ نوع مواد منفجره نیست و موشک ها را مستقیما هدف قرار می دهد.

به همین دلیل موشک تاد مجهز به سیستم هدایت پیشرفته، کامپیوتر الکترونیکی و منبع تغذیه است. همچنین از موتور هدایت و مانور DACS استفاده می کند که ردیابی دقیق موشک در مسیر را تضمین می کند.

روز دوشنبه، پنتاگون از استقرار نیروهای اضافی و سامانه دفاع موشکی اضافی تاد برای حفاظت از اسرائیل و دیگر متحدان آمریکا خبر داد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از این اقدام استقبال کرد.

جزئیات جالب در مورد دفاع پر سر و صدا از

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *