جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار؛ ماهیچه و راسته گوسفندی کیلویی چند شد؟

تبلیغات بنری


به گزارش تینو به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه دام در این فصل وزن خوبی دارد و بازار رونق چندانی ندارد و همه این عوامل باعث افزایش قیمت شده است، گفت: . کاهش می یابد.

به گفته وی، گوشت گوساله و بره منجمد کمتر از 300 هزار تومان است، در حالی که گوشت گرم با قیمت 380 هزار تومان به فروش می رسد.

وی با تاکید بر اینکه بازار از ثبات نسبی برخوردار است و قیمت آن بالا نیست، گفت: با توجه به گرانی تولید گوشت بومی، قیمت دام زنده بین 250 تا 260 هزار تومان و قیمت گوساله اعم از نژاد و کیفیت است. ، در بازه قیمتی 170 تا 195 هزار تومان قرار دارند. قیمت گوشت بره تولید داخل بیش از 500 هزار تومان و گوشت گوساله بیش از 450 هزار تومان است.

بوریان در پاسخ به این سوال که آیا در کنار این ثبات در شرایط بازار شاهد کاهش قیمت هستیم یا خیر؟ وی پیشنهاد کرد: کاهش قیمت تابعی از هزینه است. تولید در کشور ما با تولید در کشورهای دیگر متفاوت است. کشورهای آسیایی از جمله ارمنستان، گرجستان، روسیه، قرقیزستان و غیره که از آنها گوشت وارد می کنند، به دلیل داشتن آب و هوای خوب و شرایط چرای مناسب، هزینه تولید بسیار پایینی دارند. اما ایران آب و هوای خشک دارد و مراتع کافی ندارد و مراتع بدی داریم به همین دلیل تولید گوشت در کشور ما بیشتر از طریق نهاده های دامی انجام می شود.

به بهانه اعلام قیمت برای بررسی قیمت گوشت به مغازه ها سر زدیم. مغازه هایی که خیلی شلوغ نبودند خبر می دادند که بازار خلوت است. قیمت ها در مغازه های اطراف خیابان بهشتی مطابق لیست زیر می باشد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت قرمز نیز اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز نسبت به 3 هفته قبل 30 هزار تومان کاهش یافت. این کاهش قیمت از وزن مطلوب دام ناشی می شود. البته یکی از عواملی که در کاهش قیمت ها موثر بوده این است که بازار گوشت چندان رونق ندارد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *