بیشتر هنردوستان ون گوگ را از طریق خلق شب پرستاره اش می شناسند، اما این هنرمند در طول زندگی حرفه ای خود آثاری را نیز خلق کرد که شباهت چندانی به نقاشی ها و سبک معروف او نداشت و شاید به همین دلیل، شبیه او نیستند. به اندازه نقاشی های دیگر او مشهور است.
به گزارش تینو، “ونسان ون گوگ” – هنرمند مشهور هلندی – اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان پست امپرسیونیست شناخته می شود. او در 30 مارس 1853 در استان برابانت در نزدیکی مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین آثار او در سه سال آخر عمر او خلق شدند.
اگرچه او در کودکی گهگاه نقاشی میکشید، اما استعداد هنری او تا 27 سالگی تا حد زیادی کشف نشده بود.
امروزه این هنرمند هلندی به دلیل سبک منحصر به فردی که برای خلق نقاشی های خیره کننده خود استفاده می کند، شناخته شده است. اکنون تشخیص مناظر جالب، پرتره های چشمگیر و طبیعت های بی جان پر جنب و جوش که با استفاده از رنگ های جسورانه، ضربه های تیز و ترکیب رنگ های زنده ایجاد شده اند، دشوار نیست. البته آثار ون گوگ از ابتدا این ویژگی ها را نداشت و سبک منحصر به فرد او به مرور و در مقاطع مختلف زندگی کوتاهش شکل گرفت.
در زیر تعدادی از نقاشی های کمیاب این هنرمند را مشاهده می کنید:
“دختری در جنگل”
در تابستان 1882، «ون گوگ» برای اولین بار موفق شد برای خود رنگ روغن بخرد. این یکی از اولین نقاشی هایی است که او با استفاده از این رنگ ها خلق کرد.
جالب اینجاست که نقاشی های ون گوگ اغلب بر روی زانوهای او کشیده می شد که از زاویه پایین مشخص است. همچنین تحقیقات نشان داده است که تکههایی از برگهای بلوط از کف جنگل در رنگهای این نقاشی تعبیه شده است.
“تالار رقص در آرل”
این نقاشی ون گوگ یک شب در سالن رقص Folie-Arlesien در آرل را نشان می دهد. ون گوگ این نقاشی را در اواسط دسامبر کشید، زمانی که فعالیت هنری خود را با پل گوگن از سر گرفت. تأثیر گوگن در این نقاشی مشخص است، زیرا ون گوگ همان اصولی را که دوستش اغلب در نقاشی به کار می برد، با دقت به کار می برد. تاثیر هنر ژاپنی را نیز در این تابلو می توان دید.
“برخاستن لازاروس” (با الهام از رامبراند)
ون گوگ در حالی که در پناهگاه سنت پل در سن رمی دو پروونس استراحت می کرد، بیش از 30 نسخه از برخی از هنرمندان مورد علاقه خود را خلق کرد. همانطور که می بینید، او دقیقاً نقاشی های هنرمندان دیگر را تکرار نکرد، بلکه موضوع و ترکیب بندی را به زبان خودش توصیف کرد.
برانگیختن لازاروس ون گوگ (با الهام از رامبراند) بیشتر بر لازاروس و خواهرانش تمرکز دارد.
“جمجمه یک اسکلت با یک سیگار روشن.”
ون گوگ این نقاشی بسیار ترسناک را زمانی که در آکادمی هنر آنتورپ بود خلق کرد. احتمالاً بهعنوان تفسیری طنزآمیز درباره شیوههای آکادمیک محافظهکار نقاشی شده است، زیرا کشیدن اسکلت قبل از نقاشی مدلهای زنده برای افزایش درک آناتومی انسان یک تمرین آکادمیک بود، و ون گوگ از مرگ خسته شده بود. خودش در وضعیت بدی قرار داشت
منبع: فرارو