به گزارش تینو و به نقل از Arena EV، این شرکت از کانسپت ZFlexEVan که یک کامیون برقی پیشرفته محسوب می شود رونمایی کرده است. این خودروی آینده نگر که قرار است طی دو سال آینده تولید شود، اولین نتیجه ملموس همکاری رنو با ولوو تراکس تحت نام فلکسیس است.
Sandeep Bhambra، طراح اصلی خودروهای مفهومی در بخش خودروهای برقی رنو، آیندهای را پیشبینی میکند که در آن “ونها دیگر شکلهای ناشناس نخواهند داشت. بلکه دوستداشتنی خواهند بود و در رنگهای جذاب و چشمنواز خواهند آمد.”
ZFlexEVan با ارتفاع 2.59 متر (از فورد ترانزیت طولانی تر) و طول 4.87 متر، به وضوح این دید را تجسم می کند.
ابعاد منحصر به فرد ZFlexEVan با در نظر گرفتن عملکرد طراحی شده است. ارتفاع استثنایی آن به رانندگان این امکان را می دهد که در حالت ایستاده از کابین به جایگاه بار حرکت کنند و روند تحویل را ساده کرده و در زمان با ارزش صرفه جویی کنند. به گفته لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو، حتی کاهش 30 ثانیه ای زمان تحویل می تواند منجر به افزایش 1 درصدی سودآوری اپراتورهای لجستیکی شود.
دور چرخش تنگ کامیون، مشابه رنو توئینگو، کاربردی بودن آن را در فضاهای کوچک شهری افزایش می دهد. در حالی که رنو هنوز جزئیاتی در مورد پیشرانه الکتریکی خود فاش نکرده است، این شرکت ادعا می کند که کامیون جدیدش 30 درصد ارزان تر از کامیون های دیزلی سنتی خواهد بود.
یکی از ویژگیهای نوآورانه ZFlexEVan این است که اولین خودروی نرمافزاری رنو است. این بدان معناست که قابلیتهای کامیون را میتوان از طریق بهروزرسانیهای نرمافزاری از راه دور، مانند تلفن هوشمند، سفارشیسازی و ارتقا داد. اگرچه این امیدوار کننده به نظر می رسد، اما سابقه رنو در نرم افزارهای خودرو کمی ما را نگران می کند. مدیران شرکت امیدوارند تا زمانی که ZFlexEVan وارد جاده ها شود، تمام مشکلات حل شود.
رنو آیندهای را میخواهد که در آن داشبورد میتواند برای نمایش عملکردهای مختلف بسته به پیکربندی خودرو دوباره برنامهریزی شود. این سطح از انعطاف پذیری به سایر زمینه ها نیز گسترش می یابد، با پتانسیل به روز رسانی های آینده برای بهبود برد، سیستم های ایمنی و اتصال به پلت فرم های مدیریت ناوگان.
بیشتر بخوانید:
اهداف رنو برای ZFlexEVan و پروژه گسترده تر Flexis فراتر از ایجاد یک ون الکتریکی جدید است. این شرکت قصد دارد بازار کامیون اروپا را در اختیار بگیرد و ZFlexEVan را به عنوان بخش کلیدی این استراتژی میبیند. دی مئو حتی این پروژه را به تاثیر مخرب تسلا بر بازار خودروهای سواری تشبیه کرد و آن را «نوعی وسیله نقلیه تجاری تسلا» نامید. این یک بیانیه جسورانه و یک هدف بلندپروازانه است.