بازیگران سریال کمدی «کوچه اقاقیا» بعد از ۲۱ سال کجا هستند؟ | رضا عطاران و منوچهر نوذری تا یوسف تیموری و مجید صالحی

تبلیغات بنری


شهروندی آنلاین: از ردا عطاران معمولاً سریال هایی چون «خان به دوش»، «محکوم فراری»، «ترش و شیرین» و «بایزینگا» به ندرت یاد می شود. چهار سریال معروف عطارانی که نام بردیم سبک و حال و هوای مشابهی داشتند و بیشتر با ذائقه مخاطب ایرانی همخوانی داشت و همچنان در خاطره ها مانده است. «کوچه اقاقیا» بیشتر متعلق به اوایل کار عطاران در تلویزیون است که در آن آثارش حس و حال فانتزی داشت مانند «سیب خندی»، «مجید دلبندم» و «قطار ابدی». در «کوچه اقاقیا» برخلاف آثار متأخر عطاران که تکیه بر به تصویر کشیدن آشفتگی ها و مشکلات ناشی از فقر یا کشمکش میان دارا و نداشتن داشت، با خانواده ای متوسط ​​روبه رو می شویم که اعضای آن دارای اخلاق بالایی هستند. درگیری با یکدیگر

سریال کوچه اقاقیا در سال 1381 از شبکه بانگ پخش شد و یکی از شگفتی های آن حضور منوچهر نوذری در این سریال پس از مدت ها دوری از تلویزیون و سینما بود. نودهری در این سریال نقش پیرمردی به نام نصرت تهرانی را بازی می کند که همسرش گل نسا چند سال پیش فوت کرد اما مدتی است که شب ها پیش او می آید و درباره مسائل مختلف با او صحبت می کند. گاهی نصرت خان قول می داد که سفر را متوقف کند و به زودی به او ملحق شود. این خواب ها فرزندان نصرت خان را نگران می کند و در خانه پدری خود جمع می شوند. وجود آنها در کنار هم و اختلافات و مسائلی که با یکدیگر پیش می‌آیند در هر قسمت از این سریال ماجراهای طنزی ایجاد می‌کند.

پس از 21 سال قهرمانان این سریال کجا هستند و چه می کنند؟

منوچهر نوذری در نقش نصرت خان تهرانی

از منوچهر نوذری به اندازه مجری و مجری به عنوان یک بازیگر یاد نمی شود. او زمانی سلطان بلامنازع شوخ طبعی «صباح جمعه با شما» با تیپ‌هایی چون «آقای ملوین» و «آقای دست‌دولباز» بود. او از اواخر دهه 60 تا اواخر دهه 70 مجری برنامه پرمخاطب «مصباح حبت» بود و با پاسخ هایش به تنهایی برنامه ای را ارائه کرد که با معیارهای برنامه سازی امروزی، جز خودش هیچ عنصر جذابی نداشت. او در دوبله به دوبله جک لمون شهرت داشت و همچنین حق که صدایش به خوبی بر چهره لمون نشست و شیرینی و تسخیر شخصیت او را دو چندان کرد. مشکلاتی که در زندگی شخصی با آن روبه رو بود او را برای مدت طولانی از کاری که دوست داشت دور نگه داشت و سرانجام در سال 2004 درگذشت.

رضا عطاران در نقش فرامرز تهرانی

بعد از این سریال العطاران 4 سریال موفق را ارائه کرد که در ابتدای مطلب به آنها اشاره کردیم. پس از دهه 1480، عطاران دیگر فعالیت در تلویزیون را متوقف کرد و در بیشتر دهه 1490 به عنوان بازیگر در کمدی ها ظاهر شد. او در این دهه کارگردانی را در سینما امتحان کرد و اولین تجربه‌اش، «خوابم می‌بینم» با استقبال خوبی در گیشه و منتقدان مواجه شد. «هزاربا» در اواخر دهه 1890 یکی از پربیننده‌ترین کمدی‌های پس از انقلاب بود، اما از آغاز قرن جدید نتوانسته صفحه جدیدی را ورق بزند و موفقیت قبلی خود را تکرار کند. «قیف» اخیرا با بی کیفیتی فیلمنامه و بازی در گیشه شکست خورد.

شهاب اصغری در نقش فریدون تهرانی (فرزند بزرگ خانواده)

اگر صدای بدلکار گالیور در انیمیشن معروف «سفرهای گالیور» را به خاطر دارید، صدای شهاب اصغری را شنیده اید. اما اشتباه نکنید. آن صدای نرم و ملایم گالیور در سالهای بعد تندتر و تندتر شد و او کاملاً تغییر کرد. اصغری سابقه بازیگری در سینما و تلویزیون را نیز دارد و معمولا در نقش های منفی بازی می کند. او در این سریال نقش برادر بزرگ خانواده را بر عهده داشت. او در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که در آلمان دچار التهاب ستون فقرات و کیست شده و نزدیک به ۴۵ درصد بدنش فلج شده و با واکر راه می‌رود. فیلم «سینما متروپل» او در آستانه اکران است.

رضا شفیعم در نقش فرهاد تهرانی

رضا شفیع جم بازیگر است. از فیلم گرفته تا تلویزیون در 20 سال اخیر، ژانرهای فراموش نشدنی مختلفی را بازی کرده است، از پامشاد (چانه نقطه چین) تا کیوون (با دیالوگ معروف «بول زور وادی» در «شوبهای بره») تا قل مراد (مظفر باغ). به شرخانه (شارخونی). در سینما حتی با همکاری ابراهیم حاتمی کیا در فیلم ارتفاع پست نقشی مثال زدنی داشت و هر بار که ظاهرش را تغییر می داد، ظاهرش مورد توجه قرار می گرفت. هنوز کار می کند.

بازیگران سریال طنز کجا هستند؟

یوسف تیموری در نقش علی رضا تهرانی (ابن فریدون)

تقریباً در همه جا وجود دارد، در برنامه های تلویزیونی، برنامه های واقعیت و کمدی های پرفروش. نسبت به ابتدای کارش که جوانی با استعداد و شوخ طبع به نظر می رسید، کمی پسرفت کرده است و این روزها فقط شوخی هایش باعث شهرت چند روزه اش شده است. دیالوگ معروف او در این سریال به زبان ترکی بود: «آغلادی گتدی یاتدی» یعنی «گریه کرد، رفت، خوابید».

روشنک آقامیان در نقش گلچهره تهرانی

روشنک آگامیان بیشتر با این سریال شناخته می شود و مدتی مجری مسابقات تلویزیونی بوده و در فیلم ها و سریال های تلویزیونی نیز حضور داشته است. اما کم کم از عرصه بازیگری رفت و این روزها کمتر خبری از او به گوش می رسد.

مجید صالحی در نقش گشتسب (همسر دوم گلشهر)

مجید صالحی با سریال «مجید دلبندوم» عطاران به شهرت رسید و پس از آن به عنوان کمدین شناخته شد. او در سال های اخیر سعی کرده از شخصیت کمدی خود فاصله بگیرد و بیشتر به عنوان یک بازیگر شناخته شود. در این راه تا حدودی موفق شد و در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با اینکه رقیب جدی نداشت، برای فیلم «شماره ده» که پیش از این اکران شده بود، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. پخش تلویزیون عمومی آن

باقر صحرارودی در نقش مایکل دربندی (سرایدار)

دو نقش مهم سینمایی سحرارودی، هرچند کوتاه، یکی در «سگ کشی» بهرام بیضایی در نقش باغبان معاصر ناصر (مجید مظفری) و دیگری در «عبدانی ها» کیانوش عیاری در نقش باغبان بود. فالگیر که در یافتن ماشین درویش کمکی نمی کند (سعید بورسمی). پیرمردی خوش صحبت و برونگرا که کارش را در نقش های فرعی خوب بلد است. وی در سال 1393 ق.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *