این شهرها، هوشمند هستند | معرفی ۵ شهر هوشمند دنیا

تبلیغات بنری


با این حال، به گزارش تینو، برخی از این شهرها سخت در تلاش هستند تا راهکارهای هوشمندانه را پیاده سازی کنند و هدفشان ایجاد کیفیت زندگی بالاتر در بلندمدت است.

موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت رتبه‌بندی سالانه هوشمندترین شهرهای جهان را بر اساس قدرت اقتصادی، فناوری، نحوه بهبود کیفیت زندگی هر شهر و ارائه راه‌حل ارائه کرد.

کانبرا

پایتخت استرالیا یکی از معدود شهرهای غیر اروپایی یا آسیایی در میان برترین شهرهای هوشمند است. کانبرا به دلیل آلودگی کم هوا، فراوانی فضاهای سبز و احساس بالای مشارکت در میان شهروندان اقلیت امتیاز خوبی کسب می کند. کانبرا در ابتکارات انرژی پاک و تجدیدپذیر پیشرو است.

این شهر اهداف بلندپروازانه ای برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال 2045 دارد که با برق رسانی و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر منطقه نشان داده شده است. مقامات کانبرا همچنین می‌خواهند شهر را برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ و سایر مشاغل جذاب‌تر و قابل زندگی‌تر کنند. چیزی که به ایجاد یک چرخه با فضیلت از نوآوری کمک می کند.

سنگاپور

این شهرها هوشمند هستند مقدمه ای بر 5 شهر هوشمند جهان

سنگاپور به دلیل امتیازات امنیتی بالا، اتصال بالا که نظارت بر مدارس و ترافیک را آسان‌تر می‌کند، و گزارش‌های آنلاین و پردازش اسناد که امکان برخورد بی‌وقفه با بوروکراسی دولتی را فراهم می‌کند، به عنوان بهترین شهر هوشمند رتبه‌بندی شد. سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور از طریق استفاده استراتژیک از داده های باز و فناوری های پرداخت بدون تماس به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

هم دولت و هم شرکت‌های خصوصی مجموعه داده‌های عظیمی را درباره الگوهای ترافیک، برنامه اتوبوس‌ها و قطارها و تعداد افراد در ایستگاه‌ها منتشر می‌کنند که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و برنامه‌ریزان شهری می‌توانند از آنها برای ایجاد راه‌حل‌هایی برای مسافران استفاده کنند.

لوزان

این شهرها هوشمند هستند مقدمه ای بر 5 شهر هوشمند جهان

شهر لوزان سوئیس با حدود 150 هزار نفر جمعیت در میان بهترین شهرهای هوشمند قرار دارد. امکانات این شهر کوچک می تواند با تمام امکانات شهر بزرگ رقابت کند. این شهر همچنان متعهد به ترویج ابتکارات دیجیتال به شیوه ای پایدار است.

یک اپلیکیشن موبایل برای یافتن اطلاعات کاربردی برای بازدید و زندگی در لوزان در دسترس است. خدمات مدیریت الکترونیکی شامل ثبت نام و رزرو آنلاین، اطلاعات حمل و نقل و سفر برای افرادی که در لوزان زندگی می کنند به راحتی قابل دسترسی است.

لندن

این شهرها هوشمند هستند مقدمه ای بر 5 شهر هوشمند جهان

لندن همچنان از نظر سهولت خدمات آنلاین از جمله رزرو حمل و نقل و دسترسی آسان به Wi-Fi رتبه خوبی دارد. افزایش شبکه های هوشمند و انرژی های تجدیدپذیر را می توان در سراسر شهر در طراحی ساختمان و در برداشت انرژی مشاهده کرد. لندن متعهد به تبدیل شدن به یک “شهر پاک” از نظر زیرساخت وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین تعهد به فضاهای سبز و برنامه های مسافرتی فعال مانند پیاده روی و دوچرخه سواری است.

بیشتر بخوانید:

ابوظبی

این شهرها هوشمند هستند مقدمه ای بر 5 شهر هوشمند جهان

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، امسال پیشرفت چشمگیری در زمینه شهر هوشمند داشته است. این شهر برای سهولت حمل و نقل و رزرو آنلاین، بهداشت بالا حتی در فقیرترین مناطق شهر، و مهارت های دیجیتالی که به خوبی در مدارس آموزش داده می شود، نمرات بالایی دریافت کرد.

برای ساکنین، ویژگی های هوشمند و راحت سیستم حمل و نقل شهر بی نظیر است. ادغام زیرساخت های شارژ خودرو و راه حل های رانندگی خودران در شهر، رفت و آمد را یکپارچه و کارآمد کرده است. Smart Mobility Hub مدیریت یکپارچه حمل و نقل جاده ای، دریایی، هوایی و ریلی را تضمین می کند.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *