به گزارش تینو، محمدمهدی الکاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعدادی از دانش آموزان از سوالات امتحان نهایی – مانند درس زبان انگلیسی – گلایه های زیادی دارند، گفت: آیا وی گفت: این موارد بررسی شده است: اولاً طراحی سؤالات توسط یک نفر انجام نمی شود، بلکه توسط گروهی از طراحان انجام می شود. 4 نفر از اعضای گروه که سوال را طراحی می کنند، بحث می کنند، بحث می کنند و در نهایت سوال را طراحی می کنند.
وی ادامه داد: پس از تکمیل طرح سؤال، کلید سؤال مجدداً بررسی می شود و سؤالات مجدداً توسط دبیرخانه های اجرایی کشوری بررسی می شود و در صورت وجود ابهام یا مشکل در سؤالی، آن را می پذیرند. از این روند ممکن است این سوال پیش بیاید که موارد کمی وجود دارد.
الکاظمی اضافه کرد: بیش از 80 عنوان آزمون وجود داشت و بیش از هزار سوال طراحی شده بود که ممکن است دارای تعداد محدودی خطا باشد. این قطعاً قابل توجه است و تضمینی برای ضایع نشدن حقوق دانش آموزان است.
وی در پاسخ به این سوال که گفته شده صدا در قسمت لیسنینگ آزمون زبان شنیده نمی شود و کیفیت پایین است و آیا این بررسی شده است، گفت: بررسی کردیم و مشکلی مربوط به امتحان نبود. . صدا و سیما. در همین سوالات درصد پاسخ های ارائه شده حاکی از آن بود که مشکل از پخش نبوده است.
افزایش نمرات 9 درس در امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم
همانطور که سیدعلی جعفری، رئیس تیم برنامه ریزی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در صفحه تحریریه خود نوشت: «پس از تکمیل نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم، تمامی سوالات امتحانی از نظر کیفی ارزیابی شد.
بر اساس نتایج این ارزیابی و در اجرای مصوبه رهبری امتحانات ارشد، برخی از دروس برخی از دروس حذف و نمره به سوالات دیگر توزیع شد (میزان افزایش نمره بستگی به الگوی پاسخگویی دارد و مطابق با آن نیست. برای همه یکسان است).
به گفته الجعفری، نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم در 9 درس افزایش یافت که در سرمقاله وی مشاهده می شود:
hamshahrionline به نقل از تینو