استقبال از نمایشی که حتی یک بیلبورد هم ندارد!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت تینو، بهروز بهننده بازیگر تئاتر با اشاره به پیچیدگی ها و تفاوت های بازیگری در این تئاتر از پروژه ای گفت که بدون بیلبوردهای گران قیمت با استقبال تماشاگران مواجه شد.

این پناهنده بازیگر نقش زیگموند فروید پدر روانکاوی در نمایش «زیگموند» ساخته مهرداد کورش نیا درباره حضورش در این نمایش توضیح داد: وقتی آقای کورش نیا از من دعوت به همکاری کرد، چون در دور دوم من قرار بود روی صحنه بروم اما با چالش جدیدی روبرو شدم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته در سال 1384 در نمایش «بر بال های یک کلاغ شب» به کارگردانی اروند دشتارایی که با الهام از زندگی زیگموند فروید در کارگاه تئاتر شهر ارائه شد، شرکت کردم. تا حدودی به دلیل مطالعه در این زمینه با شخصیت فروید مرتبط بودم. این پروژه بعد از اجرای تهران به فرانسه دعوت شد و من به دلیل مشکل سربازی نتوانستم گروه را همراهی کنم و بیوگرافی آتیلا پیسیانی به جای من ظاهر شد.

وی افزود: وقتی نمایشنامه «زیگموند» مهرداد کوروش نیا را پیدا کردم، قبل از هر نکته ای برایم مهم شد، مرور و بررسی مجدد شخصیت فروید بود. روشی که سعی کردم کلیات، ایدئولوژی و عقاید او را یاد بگیرم و سپس شخصیتی را روی صحنه اجرا کنم، بر اساس کابوس های فروید نوشته شده بود و باید آن را به شکلی قابل قبول، منطقی و قابل قبول بازی می کردم.

پناهندی که همزمان با این نمایش، نمایش «مجلس توپ نما نویز اسماعیل بزاز» به کارگردانی کارن کیانی را نیز اجرا می کند، با اشاره به ویژگی های بازی در نمایش «زیگموند» گفت: در یک کلام اگر باشد. می‌توان تمام ویژگی‌های این نقش را به بهترین شکل ممکن خلاصه کرد، منظورم «زیگموند فروید و هیچ چیز دیگری» نیست، زیرا وقتی نام فروید را ذکر می‌کنیم، این نام آنقدر بزرگ است که عبارت «متمایز» خود را پر می‌کند. او او. در این ارائه به یک ایده اجرایی و نمایشی برخوردم که باید خواسته های کارگردان را به درستی اجرا کند. این پیست خوشبختانه با استقبال مخاطبان مواجه شد و برای من تجربه تکان دهنده ای بود.

این بازیگر درباره کارگردانی این کارگردان نیز توضیح داد: بازی در نمایش «زیگموند» اولین تجربه همکاری من با مهرداد کورشنیا بود و بسیار خوشحالم که با گروهی در این تجربه حضور داشتم. تجربه ای که کارگردان و گروه اجرایی سعی داشتند فضایی آرام و بی بند و بار و عاری از تنش و فشار روانی را برای بازیگران فراهم کنند. این روش در زمینه کارگردانی هم به نظرم می رسد که کارگردان اثر در مرحله تمرین تمام تلاش خود را می کند تا اجرا با آرامش و بدون تنش مدیریت شود.

به نمایشی که حتی بیلبورد هم ندارد خوش آمدید!

بناهنده در بخشی دیگر از صحبت های خود درباره استقبال مخاطبان از فصل دوم برنامه «زیگموند» گفت: خوشبختانه در این مدت با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدیم و نظرات بسیار مفیدی دریافت کردیم و معتقدم استقبال در نمایش های آینده بهتر خواهد بود اما نسل جوان این تئاتر را برای تماشا و پیگیری این گونه آثار انتخاب می کند و این کار به نفع آنهاست که خوشبختانه در این چند روز توانسته طیف وسیعی از تماشاگران را به خود جذب کند. اگرچه تبلیغات گسترده ای نداشته ایم و نخواهیم داشت، دامنه حذف صفحات شخصی ما در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها و به قول شهروز دیلاوکار (یکی دیگر از بازیگران سریال) است که در پایان نمایش به مخاطب می گوید. : “ما حتی یک بیلبورد نداریم.”

فصل دوم اکران مردمی سریال «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورشانیا با بازی شهروز دلافکار، بهروز بهننده و فرنوش نیک اندش از 10 تیرماه ساعت 20 در تالار حافظ آغاز می شود.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *