قاب های ماندگار عمو خسرو

تبلیغات بنری


شهروندی آنلاین: خسروشکیبایی یکی از بازیگران تئاتری بود که در اوایل دهه شصت به سینما آمد، اما سال ها طول کشید تا استعداد و توانایی هایش آشکار شود، در حالی که صدای متمایز شکیبایی یکی از تاثیرگذارترین و تاثیرگذارترین نقش های فوق العاده او بود. شنیدن مردم ایران برای مدت طولانی غیرممکن بود. طبق سنت دیرینه، دوبلورها به جای بازیگران صحبت می کردند و با اینکه شیکیبایی در فیلم های اولیه اش سابقه دوبله داشت، باید به سنت عامه پسند می داد و اجازه می داد دوبله حرفش را بزند.

شهرت و محبوبیت هامون

همه چیز با هامون شروع شد. شاید اگر صبوری داریوش مهرجویی با ما نبود، در خوشبینانه ترین شرایط، باید سال های بیشتری را منتظر می ماندیم تا شاهد درخشش خیره کننده او باشیم. امروز که نام شکیبایی را به عنوان بهترین یا حداقل یکی از بهترین بازیگران پس از انقلاب به یاد می آوریم، خاطره فراموش نشدنی هامون در ذهنمان حضوری استوار دارد. شکیبی با هامون از دل سینمای روشنفکر به ستاره ای محبوب تبدیل شد. رویدادی که اغلب اتفاق نمی‌افتد یا از نظر دامنه گسترده نیست.

قاب های ایستاده عمو خسرو

از تکرار خودمان پرهیز کنیم

او در اوج انتقادات منتقدان از آنچه تکرار هامون نامیده می شد، در مقابل رضا رضای منش ساکت و گوشه گیر فیلم «کیمیا»، محمود نباتی، نقاش لکنت زبان «یک بار برای همیشه» و افسر پلیس شیطون و بی ضابطه صبور بود. «سارا» از راه رسید و جواب منتقدان را داد.

یک دهه در اوج

شیکی بای نزدیک به 10 سال است که در اوج خود بوده و به عنوان بازیگر با ارائه پرتره ای درخشان و احساسی از یک روشنفکر جهان سومی در هامون به عنوان حرفه ای دست یافته است و در نقش های دیگری نیز توانست استعداد بالای بازیگری خود را به نمایش بگذارد. همچنین.

قاب های ایستاده عمو خسرو

لامبین عاشق حرفه خود است
پس از دهه شگفت انگیز دهه 1970 که با مجموعه ای از همکاری ها با داریوش مهرجویی در بهترین دوران کاری خود همراه بود، شکیبای در دهه 1980 با بازی در نقش های طنز به یادگار ماند. از طنز ناتوان و عاشقانه‌اش در «سالاد فصل» که نشانه‌ای بارز از دوران گذشته بود تا نقش کوتاه اما تلخ او در «چه کسی شاهزاده‌ای را کشت» که ارزش و توانایی یک عمر را در ظاهر کوچک و کوچکش آشکار می‌کرد. جزئیات بی اهمیت

قاب های ایستاده عمو خسرو

مهمانی فیلم شیمیایی

اوج درخشش شکیبی در سال های اخیر را می توان در بازی هیجان انگیز دوران گانگستری در فیلم «حکم» نیز مشاهده کرد. او خودآگاهی را در کنار غریزه و احساس به کار گرفت و آزمون سخت ایفای نقشی چندوجهی و طعنه آمیز را با موفقیت پشت سر گذاشت.

قاب های ایستاده عمو خسرو

آخرین فریم های صبر

او در سال های آخر عمر بسیار پرمشغله بود و در فیلم ها و سریال های زیادی جلوی دوربین رفت. از آخرین نقش‌های مهمی که شکیبایی در سال‌های پایانی کارش بازی کرد، می‌توان به نقش عمو رحیم راننده در فیلم اتوبوس شب اشاره کرد. شکیبایی با بازی در فیلم پوراحمد چند قدم به جلو برداشت.

تبلیغات بنری

hamshahrionline به نقل از تینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *