تینو – یکتا فراهانی: اکنون می توان قدرت و قابلیت های فوق العاده پهپادهای باری را کنترل کرد. با ترکیبی منحصر به فرد از ظرفیت محموله و اندازه جمع و جور، FB3 امکانات را برای مشاغل، جوامع، سازمان ها و هر کسی که برای سفر لجستیکی آماده است، دوباره تعریف می کند.
پهپاد جدید
پهپاد باری S-76: UAC از یک هواپیمای بدون سرنشین جدید برای کاربردهای غیرنظامی و نظامی در مناطق دورافتاده رونمایی کرد.
در اولین روز از مجمع فنی نظامی بین المللی ارتش-2024 که از 12 تا 14 آگوست 2024 در پایگاه هوایی کوبینکا برگزار می شود، شرکت هواپیمایی متحد UAC مدل کاملی از این هواپیما را ارائه کرد. پهپاد S-76 یک سیستم حمل و نقل بدون سرنشین برای برخاست و فرود عمودی با کاربردهای متعدد غیرنظامی و نظامی است.
راه مقرون به صرفه برای حمل بارهای کوچک
S-76 که توسط دفتر طراحی سوخوی (بخشی از UAC) توسعه یافته است، یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) است که برای پاسخگویی به تقاضای بازار برای وسیله ای مقرون به صرفه تر برای حمل و نقل محموله های کوچک و متوسط از طریق هوایی طراحی شده است.
پلت فرم UAC بدون سرنشین اجازه می دهد تا محموله های تا 300 کیلوگرم را در مسافتی تا 500 کیلومتر تحویل داده و فرصت های لجستیکی جدیدی را به خصوص در مناطق صعب العبور فراهم کند. این وسیله نقلیه به سایت های آماده یا زیرساخت های فرودگاهی نیاز ندارد. به عبارت دیگر، این وسیله حمل و نقل راحت، سریع و کارآمد است.
بیشتر بخوانید:
تصاویر کره شمالی دو پهپاد انتحاری جدید را فاش کرد
تفاوت انبارداری و لجستیک چیست؟
توجه به نیازهای حمل و نقل موسسات عمومی
به گزارش هوانوردی آنلاین، این پروژه با هدف پاسخگویی به نیازهای شرکت های حمل و نقل عمومی و خصوصی به عنوان یک توسعه فناوری با کاربری دوگانه (غیر نظامی و نظامی) انجام می شود. این پهپاد قادر خواهد بود لجستیک، تحقیقات، حمل و نقل کالا و … را حتی در سخت ترین نقاط نیز انجام دهد.
به گفته وب سایت UAC، پروژه S-76 امکان استقرار سیستم های حمل و نقل خودکار بدون سرنشین را در روسیه فراهم می کند که به لطف آن می توان حمل و نقل هوایی کالا را با صرفه جویی اقتصادی تر و با کمترین دخالت انسانی انجام داد.
مشخصات سیستم S-76
S-76 سیستمی است که شامل ناوگانی از پهپادها، یک مرکز کنترل عملیاتی واحد است که پهپادها را در یک فضای هوایی واحد ادغام می کند و با مشتریان نهایی و همچنین زیرساخت های زمینی و مناطق فرود تعامل دارد.
اول، دو مدل پهپاد در دست توسعه هستند که خانواده S-76 را تشکیل می دهند.
اس-76 بزرگ می تواند محموله ای با وزن 300 کیلوگرم را در مسافتی تا 1000 کیلومتر حمل کند. اس-76 کوچک همچنین می تواند محموله هایی تا 50 کیلوگرم را در مسافت 400 کیلومتر حمل کند. بدون نیاز به مداخله اپراتور
توجه داشته باشید که برخاستن، پرواز در مسیر و فرود کاملا اتوماتیک و بدون دخالت مستقیم اپراتور خواهد بود.
پروژه S-76 در حال حاضر مرحله آزمایش فناوری های کلیدی و راه حل های فنی اولیه را پشت سر می گذارد و اولین مرحله پرواز آزمایشی را برای تمرین حالت های برخاستن، شناور و فرود عمودی پشت سر گذاشته است.
hamshahrionline به نقل از تینو